اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

50 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش طرح داوطلبان سلامت هستند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: 50 درصد جمعیت روستایی و خانوارهای ساکن در این مناطق زیر پوشش طرح داوطلبان سلامت قرار دارند.

50 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش طرح داوطلبان سلامت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در مراسم تجلیل از داوطلبان سلامت در اردبیل اظهار داشت: 80 درصد خانوارهای شهری نیز زیر پوشش این طرح می‌باشند که هدف اصلی ارتقای شاخص‌های سلامت، بهداشت عمومی و جلب مشارکت مردم در کمک به ارتقای شاخص‌های این حوزه است.
وی تصریح کرد: برای تضمین سلامت قشرهای مختلف جامعه طرح داوطلبان سلامت فعالیتی ارزشمند و اقدامی مناسب بوده به طوری که 150 هزار نفر در سطح کشور و 3 هزار و 600 نفر در سطح استان به عنوان داوطلب طرح سلامت شرکت کردند.
پورفرضی با یادآوری این‌ که یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار نیروی انسانی سالم و به دور از هرگونه بیماری جسمی و روحی است، خاطر‌نشان کرد: اگر به توسعه پایدار جامعه توجه داشته باشیم باید به طور جدی به حوزه سلامت نگرشی مثبت و سازنده بکنیم چرا که جامعه ناسالم رکود، رخوت و کندی را در عرصه توسعه سبب‌ساز است.
این مسئول به علاقمندی و رغبت آحاد مردم برای فعالیت در این حوزه و دریافت کارت داوطلب سلامت اشاره کرد و ادامه داد: در روستاها و در حوزه آگاهی‌بخشی به ساکنان روستاها طرح داوطلب سلامت بسیار طرح راهگشایی بوده به طوری که زمینه کاهش مرگ و میر مادران، کودکان و شیوع بیماری‌های عفونی را به حداقل رسانده است.
وی اضافه کرد: کشورمان ایران با اجرای چنین طرح‌هایی در منطقه و خاورمیانه الگویی ممتاز است چرا که اگر عموم مردم در حوزه سلامت احساس مسئولیت کنند، آسیب‌های احتمالی به حداقل می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:‌ به رغم این‌که در مناطق روستایی این طرح رشد خوب و فزاینده‌ای داشته است اما در سطح شهر از کندی مواجه بوده است که انتظار می‌رود این کندی اصلاح شده و روند شتاب‌گونه به خود بگیرد.
وی دیگر طرح مورد اقبال وزارت بهداشت را اجرای کامل طرح پزشک خانواده اعلام کرد و افزود: این طرح در شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر در حال اجرا است که در آینده زمینه افزایش شاخص‌های بهداشتی و خدمات سلامتی را می‌تواند مهیا کند.
اجرای نمایش و تجلیل از داوطلبان برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول