اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد

اعزام 30 کاروان سلامت به مناطق محروم استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان از اعزام 30 کاروان سلامت طی دو سال گذشته به مناطق محروم خبر داد.

اعزام 30 کاروان سلامت به مناطق محروم استان زنجان
علی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمک به تامین منابع انسانی داوطلبان، کمک به تامین منابع مالی مورد نیاز جمعیت هلال احمر از ماموریت‌های جمعیت هلال احمر است.
وی تصریح کرد: جمع‌آوری و هدایت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی در راستای حمایت از آسیب دیدگان از حوادث و سوانح داخلی و بین‌المللی و ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به آسیب دیدگان از حوادث، سوانح و نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از دیگر فعالیت‌های سازمان داوطلبان است.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان ترویج و اشاعه فرهنگ داوطلبی، برگزاری همایش‌های استانی تجلیل از خدمات داوطلبان را از جمله فعالیت‌های این سازمان برشمرد و افزود: نیازسنجی، شناسایی، فراخوان اعضا، داوطلبان، جذب نیروی انسانی، سازماندهی افراد جذب شده در گروه‌های داوطلبی از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.
وی بیان داشت: ارائه خدمات فنی و تخصصی، حضور و مشارکت در فعالیت‌های اجرایی و امدادی، ارائه خدمات فکری، مشورتی، مدیریتی، برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مالی و مادی از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.
طاهری از فعالیت 4 هزار و 671 داوطلب در این سازمان خبر داد و افزود: نیازسنجی و برنامه‌ریزی آموزشی برای اعضای داوطلبان از جمله آموزش مقدماتی با اصول و اهداف جمعیت، نقش‌ها و وظایف محوله و کمک‌های اولیه امدادی، آموزش پایه‌های داوطلبی برای همه اعضا و داوطلبان صورت گرفته است.
وی تجهیز و فعال‌سازی شش خانه داوطلب در سطح استان، راه‌اندازی و توسعه پایگاه‌های داوطلبان، اجرای پروژه‌های داوطلبی در مناطق محروم و امدادی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده عنوان کرد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: اجرای طرح همای رحمت از سال 84 در راستای اطعام ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست با استفاده از توان داوطلبان و خیران در ماه رمضان اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان بر اساس نیاز و حداقل چهار بار در سال با اعلام فراخوان اهدای خون، اعضا و داوطلبان خود را بسیج کرده و نسبت به دریافت خون اهدایی اقدام می‌کند.
طاهری از اعزام 30 کاروان سلامت طی دو سال گذشته به مناطق محروم خبر داد و افزود: این برنامه از سال 81 آغاز شده و کاروان سلامت مرکب از داوطلبان پزشک، پیراپزشک، پرستار، مددکاران اجتماعی و سایر کادر درمانی برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه اعضا و داوطلبان فعال هر چهار سال یک بار با حضور در مجامع عمومی، هیئت مدیره استان و شورای عالی جمعیت را انتخاب می‌کنند، افزود: داوطلبان در همه برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کلان مشارکت فعالانه دارند.
وی از آغاز طرح امداد نوروزی از سال 89 خبر داد و افزود: جمع‌آوری اعانات، توزیع بروشور، آشنایی با فعالیت‌های داوطلبان از طریق پایگاه‌های مستقر در سطح شهرها و سازماندهی مشارکت پزشکان و کادر درمانی داوطلب جمعیت از برنامه‌های عملیات امداد و نجات نوروزی است.
عزیزی اجرای طرح فرشتگان رحمت را از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر عنوان کرد و بیان داشت: این برنامه از سال 88 آغاز شده و به منظور حمایت از زنان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست در ایام نوروز اجرا می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول