اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آذرشهر:

افزایش حیوانات ولگرد سلامتی مردم آذرشهر را به مخاطره انداخته‌ است

خبرگزاری فارس: فرماندار آذرشهر در مورد افزایش حیوانات ولگرد غیر بهداشتی در شهرها و روستاهای این شهرستان هشدار داد و افزود: رفت و آمد آنها در محیط‌های مسکونی سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

افزایش حیوانات ولگرد سلامتی مردم آذرشهر را به مخاطره انداخته‌ است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آذرشهر، اسماعیل آذریان در جلسه کارگروه مدیریت بهینه پسماندهای شهرستان آذرشهر اظهار کرد: اگر زباله‌های خانگی و صنعتی به شکل بهداشتی جمع‌آوری و دفن نشود نه تنها سبب شیوع بیماری‌های مختلف می‌شود بلکه زیست محیطی را به شدت آلوده خواهد کرد.
وی حصارکشی به اطراف محل دفن زباله‌های خانگی را یکی از روش‌های جلوگیری از پخش و پراکنده شدن آنها در اطراف شهرها و روستاها دانست و گفت: محل دفن زباله‌ها نباید آزاد باشد تا اینکه زباله پراکنده و برخی افراد هم به صورت غیربهداشتی اقلام پلاستیک و کارتن و یا فلزات آنها را جمع‌آوری و دوباره به چرخه مصرف وارد کنند.
فرماندار آذرشهر از شهرداران، بهداشت محیط و محیط زیست این شهرستان خواست به مکان‌های دفن زباله‌ها و کنترل نحوه جمع‌آوری آنها بیش از پیش نظارت کرده و اجازه ندهند زباله‌های جمع‌آوری سوزانده شود.
آذریان لزوم متمرکز شدن محل دفن زباله‌های خانگی آذرشهر و روستاهای اطراف شهر را یادآور شد و گفت: روش صحیح دفن زباله‌ها پوشاندن آنها با خاک است.
رئیس کارگروه موارد بهداشتی و بهداشت محیط آذرشهر در مورد افزایش حیوانات ولگرد غیر بهداشتی در شهرها و روستاهای این شهرستان هم هشدار داد و افزود: رفت و آمد آنها در محیط های مسکونی سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.
فرماندار آذرشهر تولید زباله‌های صنعتی و پساب واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی دیگر از عوارض مهم آلودگی بهداشت محیط و مزارع زراعی و باغی این منطقه اعلام کرده و از مسئولان محیط زیست و بهداشت محیط شهرستان خواست راهکارهای لازم را برای آنان ارائه و برابر قانون هم با متخلفان برخورد کنند.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان آذرشهر اظهار داشت: کارخانجاتی که پساب آنها شیمیایی و روغنی است، لازم است حتما برای پساب و فاضلاب واحدهای خود پیش تصفیه تاسیس کنند.
آذریان با اعلام اینکه حدود 20 درصد واحدها و مراکز صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه شهرستان آذرشهر واقع شده است، افزود: ایجاد و تاسیس واحدهای بازیافت زباله و پساب کارخانجات نفتی در این منطقه بسیار ضرورت دارد.
فرماندار آذرشهر در این جلسه همچنین به مسئولان بیمارستان این شهرستان هم تذکر داد برای مهار پساب خروجی و زباله‌های آن اقدامات لازم را انجام دهند.
در جلسه قبلی دادستان آذرشهر هم این موضوع را برای مسئولان بیمارستان آذرشهر یادآوری و متذکر شده بود.
شهردار آذرشهر هم در این جلسه از اختصاص اعتباراتی برای مطالعه احداث کارخانه بازیافت زباله‌های خانگی در این شهرستان خبر داد.
علیرضا محمدی افزود: این طرح با مشارکت شهرداران شهرستان اسکو و آذرشهر پیشنهاد شده که در صورت اعلام نتیجه اقدامات اولیه، کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.
انتهای پیام/آ30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول