اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس روابط عمومی مجتمع گاز پارس‌جنوبی خبر داد

تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین در فازهای 4 و 5

خبرگزاری فارس: کارشناس روابط عمومی مجتمع گاز پارس‌جنوبی از تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین در فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی خبر داد.

تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین در فازهای 4 و 5
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حسن مدبر در بازدید اساتید دانشگاه‌های تهران از فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس‌جنوبی بیش از 43 درصد گاز کشور را تولید می‌کند و بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور است.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی شاهد تلاش مضاعف کارکنان و مدیران پارس‌جنوبی هستیم و این مجتمع در تامین گاز زمستان کشور از همه توان و ظرفیت خود بهره می‌برد.
کارشناس روابط عمومی مجتمع گاز پارس‌جنوبی در ادامه توضیحاتی را در ارتباط با فرآیند این پالایشگاه برای بازدیدکنندگان ارائه کرد و یادآور شد: پالایشگاه سوم روزانه 56.5 میلیون متر مکعب گاز از مخزن برداشت می‌کند.
مدبر تصریح کرد: گاز ورودی به پالایشگاه پس از جداسازی از میعانات گازی به چهار واحد عملیاتی که هر کدام 13.9 میلیون متر مکعب ظرفیت دارند، منتقل می‌شود و پس از طی مراحل شیرین‌سازی به خط لوله سراسری تزریق می‌شود.
وی از تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین در فازهای 4 و 5 خبر داد و اضافه کرد: پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده را توسط یک خط لوله 56 اینچی وارد شبکه سراسری می‌کند و نقش این پالایشگاه در تامین گاز کشور بسیار مهم است.
مدبر اذعان کرد: روزانه بیش از 77 هزار بشکه میعانات گازی نیز از این پالایشگاه به مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات ارسال می‌شود.
تعدادی از اساتید دانشگاه‌های تهران عصر امروز از پالایشگاه فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی بازدید کردند و در جریان روند تولید و تصفیه و فرآوری گاز در این پالایشگاه قرار گرفتند.
همچنین اساتید دانشگاه تهران از فازهای در دست ساخت پارس‌جنوبی نیز بازدید کردند و با پیشرفت فیزیکی فازهای جدید آشنا شدند.
انتهای پیام/آ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول