اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

تولید گاز پارس‌جنوبی افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تولید گاز پارس‌جنوبی روزانه 20 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

تولید گاز پارس‌جنوبی افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: پارس‌جنوبی از مناطق مهم و ارزشمند صنعت نفت کشور است و در سال جهاد اقتصادی شاهد رشد و تعالی این منطقه هستیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش تولید گاز در پارس‌جنوبی خبر داد و افزود: میزان تولید گاز پارس‌جنوبی تا پایان سال از 260 میلیون مترمکعب به بیش از 280 میلیون مترمکعب گاز می‌رسد که با این میزان رکورد قبلی تولید در فازهای پارس‌جنوبی شکسته می‌شود.
سوری تصریح کرد: هم‌اکنون 260 میلیون مترمکعب گاز از 11 سکوی فازهای یک تا 10 پارس‌جنوبی برداشت می‌شود که این حجم گاز پس از انتقال به ساحل در پالایشگاه‌های اول تا پنجم پارس‌جنوبی تصفیه و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
وی اضافه کرد: سکوهای فازهای پارس‌جنوبی اکنون به دلیل نیاز کشور به گاز در فصل سرما، با حداکثر ظرفیت و بیش از ظرفیت اسمی تولید گاز دارند. 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اذعان کرد: فاز یک با دو سکوی عملیاتی، روزانه به طور میانگین 28 میلیون مترمکعب گاز ترش از 12 حلقه چاه تولید می‌کند، همچنین فازهای 2، 3، 4و 5هر کدام با داشتن دو سکو و 12 چاه، روزانه به طور میانگین حدود 60 میلیون متر مکعب گاز ترش تولید می‌کنند. 
سوری بیان کرد: فازهای 6، 7 و 8 نیز با داشتن سه سکوی تولیدی و داشتن 12 چاه در هر سکو در مجموع روزانه به طور میانگین حدود 85 میلیون مترمکعب تولید دارند.
انتهای پیام/آ30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول