اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی فیروزکوه خبر داد

ثبت 233 هزار هکتار از اراضی ملی در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: 233 هزار هکتار از اراضی ملی در فیروزکوه به ثبت رسیده است.

ثبت 233 هزار هکتار از اراضی ملی در فیروزکوه
حجت‏الله خان‏محمدی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در بخش منابع طبیعی اعتباراتی که به شهرستان فیروزکوه واگذار می‏شود، بر اساس مصوبات کمیته برنامه‏ریزی شهرستان و شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان تهران است.
وی تصریح کرد: این اعتبارات در بخش‏های استانی و ملی برای انجام طرح‏ها و پروژه‏های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه به خصوص حوزه سد "نمرود" اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس امور سنواتی که در گذشته وجود داشت، اعتباراتی که اعلام شده بود، بر اساس پیشنهاد اولیه خود شهرستان فیروزکوه و طرح‏های ارائه شده در این بخش اختصاص یافت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه ادامه داد: با بررسی‏های کمیته برنامه‏ریزی شهرستان فیروزکوه و بر اساس میزان خاصی از اعتبارات که برای هر شهرستان در نظر گرفته می‏شود، طرح‏ها اولویت‏بندی و ارائه شد.
خان‏محمدی گفت: ضرورت اولویت‏بندی طرح‏ها در این بخش لحاظ و اعتباراتی ابلاغ می‏شود تا بر اساس طرح‏ها و برنامه‏ریزی‏هایی که داریم، به صورت امانی یا پیمانی در بخش‏های مختلف منابع طبیعی شهرستان فعالیت‏ها آغاز شود.
وی اضافه کرد: شهرستان فیروزکوه با توجه به وسعت قابل توجهی که دارد و 23 درصد از مساحت کل استان تهران را تشکیل می‏دهد، دارای شرایط منحصربه‌فردی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه افزود: این شهرستان حدود 255 هزار هکتار وسعت مساحتی دارد و 233 هزار هکتار از اراضی آن به ثبت ملی رسیده و تنها حدود 9 درصد آن از بخش ملی و منابع طبیعی خارج است.
خان‏محمدی یادآور شد: تسلط حاکمیتی دولت بر منابع طبیعی این شهرستان حدود 92 درصد بوده و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است و ما هم طبق انجام مراحل و وظایف قانونی خود، سند این اراضی را به ثبت رسانده‏ایم.
وی تصریح کرد: با این وضع، مسئولان کمیته برنامه‏ریزی و توسعه شهرستان فیروزکوه باید توجه و عنایت ویژه‏ای در خصوص اختصاص اعتبارات به این بخش داشته باشند تا طرح‏ها متوقف نشود و پروژه‏ها نتیجه‏بخش و با تداوم باشد.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول