اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد

برخورد قاطع با تخریب‌کنندگان منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با خاطیان و تخریب‌کنندگان منابع ‌طبیعی باید به صورت جدی و با قاطعیت برخورد شود.

برخورد قاطع با تخریب‌کنندگان منابع طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ابراهیم حسن‌نژاد صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی در سنندج، اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی در هفته منابع طبیعی باید منجر به معرفت‌افزایی در این بخش شده و به گونه‌ای باشد که همه اقشار مردم از حق طبیعی خود در زمینه منابع طبیعی اطلاع پیدا کنند.
وی تصریح کرد: مقوله منابع ‌طبیعی به اندازه‌ای گسترده است که دین مبین اسلام هم سفارش‌های فراوان و موکدی به حفظ و حراست از سرمایه‌های ارزشمند منابع ‌طبیعی کرده است.
وی با تاکید بر برگزاری باشکوه و پرصلابت برنامه‌های مختلفی در این هفته عنوان کرد: ترویج، تبلیغ، تشویق و اطلاع‌رسانی کافی نیست و باید کارهای دیگری اعم از قاطعیت در برخورد با خاطیان و تخریب‌کنندگان منابع طبیعی صورت پذیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه افزود: شیوه عمومی کردن حس احساس مسئولیت درباره منابع طبیعی و تلاش در مشارکت هرچه بیشتر مردم بهترین راهکار برای حفظ منابع ‌طبیعی است.
حسن‌نژاد بر هدفمند شدن اقدامات اداره ‌کل منابع ‌طبیعی در طول سال و نه فقط در هفته منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: کشت 450 هزار نهال در هفته منابع طبیعی باید هدفمند بوده و در این تعداد باید در بوستان‌های روستایی، پارک‌های واقع درشهرها، مراتع و چمنزارها کاشته و برای آن‌ها متولی در نظر گرفته شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهترین مرتع‌دارها دامدارها هستند، اظهار داشت: علوفه مرتعی جایگاه ویژه‌ای در استان داشته که هم موجب درآمدزایی دامدار شده و هم در حفظ مراتع و منابع طبیعی اهمیت بسزایی دارد.
خالد جعفری خاطرنشان کرد: قسمتی از 5.3 میلیون واحد دامی استان روی از مراتع تغذیه می‌کنند که این به نوبه خود بهترین عامل در حفظ مراتع و علفزارهای استان است.
وی در ادامه تصریح کرد: وصل کردن سایت‌های کشاورزی با حفظ منابع طبیعی می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول