اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی خبر داد

سهم 2 میلیارد ریالی منابع طبیعی از اعتبارات ترویجی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی گفت: سهم منابع طبیعی از اعتبارات ترویجی 2 میلیارد ریال است.

سهم 2 میلیارد ریالی منابع طبیعی از اعتبارات ترویجی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی رزمجو عصر امروز در نشست مشترک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم فعالیت‌های انجام شده در منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیشتر است از این رو اعتبارات ترویجی در این زمینه باید مستقل از اعتبارات ترویجی جهاد کشاورزی باشد.
وی با بیان اینکه ترویج یکی از موضوعات مهم و موثر در زمینه منابع طبیعی است افزود: این امر مستلزم اجرای برنامه‌های آموزشی به صورت دقیق و مستمر است و باید نیازسنجی دقیق و اصولی در این راستا انجام شود.
رزمجو اعتبارات ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان را 10 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سهم منابع طبیعی از این اعتبارات نزدیک 2 میلیارد ریال است که در صورت استقلال بودجه ترویجی منابع طبیعی می‌توان برنامه‌های آموزشی را به صورت منظم و منسجم‌تر برای بهره‌برداران استان برگزار کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه این نشست با اشاره به مشارکت گسترده مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی استان گفت: در سال‌های اخیر حجم فعالیت‌ها در این زمینه افزایش یافته و اداره کل منابع طبیعی استان آموزش و ارتقای سطح علمی و عملی روستائیان و بهره‌برداران را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است تا شاهد پیشرفت و توسعه در این زمینه باشیم.
علی پیرمرادی با بیان اینکه طرح‌های مرتع‌داری و آشنایی با قوانین منابع طبیعی از دوره‌های شاخص آموزشی است افزود: این دوره‌ها در 37 عنوان در استان در حال اجراست که امسال 10 هزار و 200 نفر در استان دوره‌های آموزشی ترویجی لازم را طی کرده‌اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.
استان آذربایجان غربی دارای 2میلیون و 700 هزار هکتار عرصه طبیعی و ملی بوده و از این میزان 174 هزار هکتار عرصه جنگلی است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول