اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خواستار شد

تبدیل فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی به معارف عمومی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، که تحقق این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همگانی است.

تبدیل فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی به معارف عمومی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر واحد بعدازظهر امروز در نشست کمیته حفظ کاربری اراضی این شهرستان با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته و گزارش کارشناسان این مدیریت، برخی از کشاورزان مزارع شوره بومی، حاج کهوا و نساء هفشجان اقدام به تفکیک، تقسیم و خرید و فروش اراضی کشاورزی کرده‌اند.
 وی تصریح کرد: این اقدام کشاورزان موجب از بین رفتن اراضی و تغییر غیرمجاز و خلاف قانون کاربری آنان شده است.
واحد خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان در راستای انجام وظایف قانونی خود اقدام به صدور اخطاریه، نصب پلاکارد با مضامین قانون حفظ کاربری، برگزاری جلسات با کشاورزان و شناسایی برخی از متخلفان کرده است که با پیگیری‎های به عمل آمده اقدامات قضایی لازم در این راستا صورت خواهد گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با تاکید بر اینکه حفظ اراضی زراعی به عنوان بستر اصلی تولید و حیات جامعه بشری مطرح است، اظهار داشت: باید هرچه بیشتر کشاورزان و حتی عموم مردم با قوانین حفظ اراضی زراعی و باغی به عنوان پشتوانه امنیت غذایی نسل حال و آینده آشنا شوند تا در آینده شاهد وقوع تخلفات در سطح اراضی زراعی نباشیم.
واحد حفاظت و صیانت از منابع ملی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نقش طبیعت و منابع طبیعی در حیات اقتصادی و اجتماعی انسان‌ها و اهمیت ویژه آن در ارتباط با کشاورزی و محیط زیست، امری غیرقابل انکار است.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: تحقق این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همگانی است که بر همین اساس مردم و مسئولان باید به این مسئله مهم توجه داشته باشند چراکه اگر طبیعت به وسیله تخریب از بین برود امکان ادامه حیات جامعه نیز از بین می‌رود.
وی تصریح کرد: منابع طبیعی در هر جامعه‌ای سرمایه اصلی و ملی یک جامعه و بنیان و بستر توسعه پایدار و حتی استقلال اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور محسوب می‌شود و حراست و بهره‌برداری از آن به نحو مطلوب یکی از دغدغه‌های مسئولان کشورهاست به نحوی که ضمن بهره‌برداری مطلوب، این امانت الهی برای نسل‌های بعدی نیز حفظ شود.
واحد در ادامه با اشاره به دیگر اولویت‌های مهم این مدیریت در سال ‌جاری گفت: رسیدن به بیشترین بهره‌وری از تولید و افزایش راندمان تولید محصولات شاخص از دیگر فعالیت‌های مهم بخش زراعت در سال 1390 بوده است.
انتهای پیام/ی20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول