اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اکثر مخربان منابع طبیعی بومی نیستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اکثریت افراد دخیل در تخریب مراتع و منابع طبیعی ساکنان بومی منطقه و حتی استان اردبیل نیستند.

اکثر مخربان منابع طبیعی بومی نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی اردبیل اظهار داشت: مشکل ایجاد شده در منطقه قشلاق دشت بین زارعان و برخی افراد فرصت‌طلب مشکل امروز و دیروز نیست بلکه در سال‌های مختلف آثار و نتایج آن آسیب‌های متعددی را به دنبال داشته است که در این باب بی‌توجهی برخی از دستگاه‌های ذیربط نیز بر این فضای غبار‌آلود افزوده است.
وی ضرورت آسیب‌شناسی و علت‌یابی چنین تخریب‌های گسترده‌ای را یادآور شد و گفت: اگر این مسئله روشن شود اعمال راهکار و تدارک برنامه‌ریزی برای پیشگیری از این امر آسیب‌آفرین دور از دسترس و بعید به نظر نمی‌رسد.
استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ما در این منطقه با دو دسته افراد به عنوان زارع و کشاورز در منطقه و افراد خارج از استان و منطقه زراعی مغان روبرو هستیم که باید حرکات و مقصد این دو دسته را منصفانه از هم جدا کنیم و فکرشان را بشناسیم.
صابری ادامه داد: یکی از علل تخریب بی‌توجهی مسئولان گذشته و توپ را به زمین یکدیگر انداختن است که سبب شده در سال‌های اخیر این مشکل با تدبیر و راهکاری درست حل نشود.
وی پایبند نبودن به قانون و عمل به وظایف و تکالیف را از دیگر علل شکل‌گیری چنین فضایی توصیف کرد و افزود: چنین اقدام و اهمال و سهل‌انگاری سبب شده تا حق و توقع بیجا در افراد فرصت‌‌طلب و‌ سودجو ایجاد شود و در کنار آن آشنا نبودن به قوانین و حقوق مسلم و تاثیرهای متفاوت از قانون بسترساز چنین جرایمی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: کشاورزان واقعی با نیت پاک و خیر و برکت به کار خود ادامه می‌دهند و هرگز در صدد تخریب مرتع و منابع ملی و طبیعی نیستند در حالی که تعداد کمی از متعرضان و متجاوزان که به غلط اسم خود را کشاورز گذاشته‌اند با قانع نشدن به حق و حقوق خود عرصه‌های ملی و انفال عمومی را میدان تاخت و تاز آمال خود قرار داده‌اند در حالی که هیچ نسق و مدرک معتبر در این زمینه ندارند.
صابری بیان داشت: بخشی از این تخریب‌های نابجا و افتادن به جان انفال ملت ناشی از ناآگاهی و درصد بالایی از آن توسط کشاورزان و دامداران غیر بومی انجام می‌شود که در بهترین شهرها و مناطق کشورمان در رفاه کامل سکونت کرده و زندگی می‌کنند و تنها سالی یکی دو بار با حضور در منطقه مغان ادعای اراضی را دارند که حق آنها نیست.
وی تلاش برای شناسایی و معرفی دستهای نامرئی و پشت صحنه در این حوزه را یادآور شد و تصریح کرد: عده‌ای از خدا بی‌خبر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که نمایش فرهنگ دفاع از حق و حقیقت می‌باشد ناعادلانه و ناحق به جان منابع طبیعی و عرصه‌های انفال افتاده‌اند و از تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا استفاده کرده و دست به خیانت بزرگ در تخریب این مناطق زدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول