اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی تاکید کرد

ضرورت حفاظت منابع طبیعی در عمران شهری

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: حفاظت از منابع طبیعی از ضروریات توسعه و عمران شهری است.

ضرورت حفاظت منابع طبیعی در عمران شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پیرمرادی ظهر امروز در دومین نشست تخصصی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی استان عزم راسخی در حفظ حقوق دولت و حراست از بیت‌المال به ویژه اراضی ملی که سرمایه ملی محسوب می‌شود دارد.
وی حفاظت از منابع طبیعی را از ضروریات توسعه و عمران شهری دانست و افزود: در این زمینه تعامل خوبی بین دستگاه‌های مربوط به ویژه مراجع قضایی، نیروی انتظامی و منابع طبیعی وجود دارد و تاکنون در این راستا اقدامات بازدارنده قابل توجهی صورت گرفته است.
پیرمرادی با اشاره به عرصه‌های مورد اختلاف گفت: حفاظت از اراضی ملی وظیفه اقشار مختلف مردم است و در این راستا سازمان منابع طبیعی فعالیت مضاعفی دارد.
این مسئول ادامه داد: با همسو کردن نظرات منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه می‌توان این مشکلات را در مورد زمین‌های مورد اختلاف حل کرد.
وی با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام تصریح کرد: با توافقات صورت گرفته، تلاش خود را برای حفظ سرمایه‌های ملی متمرکز کرده و در راستای توسعه و آبادانی کشور گام بر می‌داریم.
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در محدوده 42 روستا در هفت شهرستان با اداره کل اوقاف در محدوده اراضی ملی اختلاف نظر وجود دارد که با راهکارهای کارشناسی و مطالعه دقیق مستندات و مدارک، این موارد حل و فصل می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در ادامه این نشست با اشاره به نگرش تخصصی اداره کل منابع طبیعی در زمینه رفع ابهامات و اشکالات فی‌مابین گفت: وقف از مهم‌ترین مباحث دینی است که رویکرد عام المنفعه برای همه مردم دارد.
علی مصائبی اضافه کرد:با توجه به تاکیدهای بزرگان دین، وقف باید برای توسعه همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی مسلمانان به کار گرفته شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول