اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شورای فرهنگ عمومی:

شورای فرهنگ عمومی استان‌ها اتاق مقابله با جنگ نرم باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل شورای فرهنگ عمومی گفت: تحرکات دشمنان در جنگ نرم بسیار فراتر از آنچه که فکر می کنیم است، پس باید شورای فرهنگ عمومی استان‌ها اتاق مقابله با جنگ نرم باشد.

شورای فرهنگ عمومی استان‌ها اتاق مقابله با جنگ نرم باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسینعلی قاسم‌زاده در نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد، تصریح کرد: هنوز حساسیت جنگ نرم به خوبی برای ما احساس نشده است.
براساس گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی گفت: امروز بیشتر مشکلات جامعه ناشی از وقوع این جنگ نرم است.
قاسم‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه جنبش‌های نوپدید دینی یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمنان است، اضافه کرد: امروز اگر بی‌توجهی به مقوله حجاب دیده می‌شود، نتیجه صددرصدی این تفکر است.
وی تصریح کرد: دشمنان امروز در کل دنیا در حال ترویج تحریف معنویات با شعار معنویت و دین هستند و بیشترین هدف آنان کشورهای اسلامی و به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.
قاسم‌زاده یادآور شد: جریان گرایش به معنویت در همه دنیا رو به افزایش است و این موضوع به هیچ وجه قابل انکار نیست.
مدیر‌کل شورای فرهنگ عمومی در ادامه با تأکید بر اینکه استکبار امروز می‌خواهد در متن معنویت، معنویت را بگیرد، گفت: معنی مشخصی از معنویت در دنیای امروز توسط دشمنان ارائه نمی‌شود و تنها به این اکتفا شده که هر چیزی که بتواند دافع اضطراب و ترس از زندگی باشد و شادی را به انسان بدهد، معنویت است.
وی ادامه داد: متأسفانه این معانی آنقدر جذاب و مورد توجه است که بسیاری از افراد اندیشمند نیز تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.
قاسم‌زاده خاطر ‌نشان کرد: وجود این باور به راحتی در جامعه در حال گسترش است و کسی که به این نوع معنویت گرایش پیدا می‌کند، دیگر شعائر مذهبی مانند حجاب برای او معنا ندارد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون 500 شبکه در حال بمباران تبلیغاتی کشور هستند و دشمنان 300 میلیارد دلار برای تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی اعتبار داده‌اند که تبلیغات گسترده‌ای نیز دارند.
مدیر‌کل شورای فرهنگی عمومی در ادامه با اشاره به اقدامات جهان غرب در خصوص بحث گسترش جنبش‌های نوپدید دینی، تصریح کرد: هم‌اکنون در نهادی در کشور آمریکا اقداماتی در حال انجام است که چگونگی ایجاد باورهای دینی در دوران جنینی شکل‌دهی شود و اینها برنامه‌های دراز‌مدتی بوده که در حال طراحی است.
وی ادامه داد: طراحی کارتون‌های ماورایی و معنوی و بازی‌های رایانه‌ای همه بخشی از برنامه‌ریزی‌های دشمن برای بی‌هویت کردن نسل جدید است.
قاسم‌زاده در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصتی برای گرایش مردم به معنویت در جهان به وجود آورد، اظهار کرد: شایسته نیست که ما نتوانیم از این فرصتی که در جهان به وجود آوردیم خودمان به خوبی استفاده کنیم.
مدیر‌کل شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه باید راهکارهایی جستجو کنیم تا دشمنان نتوانند در جنگ نرمی که به دنبال حذف معنویت با استفاده از ابزار معنویت در زندگی انسان‌ها هستند موفق شوند، گفت: امروز به انتظار نشستن برای رسیدن دستور کار نوعی کوتاهی است.
قاسم‌زاده تصریح کرد: اگر تا امروز توانسته‌ایم در مقابل هجمه‌های دشمنان مقابله کنیم، تنها به برکت قدرت نرمی است که در عاشورا، رمضان و بسترهای دینی که در دین اسلام وجود دارد، بوده است.
وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه هنوز هجمه فرهنگی دشمن برای ما مشغله نیست، گفت: هجمه فرهنگی برای غرب یک مشغله است، اما هنوز برای ما به صورت مشغله در نیامده است.
قاسم‌زاده در پایان با اشاره به اینکه در بیشتر استان‌ها اعضای شوراهای فرهنگ عمومی، نبود ضمانت اجرایی را یکی از مشکلات مشترک همه استان‌ها عنوان می‌کنند، افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی کاملاً قانونی و اجرایی است.
انتهای پیام/م30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول