اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

فاز اول طرح جامع شهری سورشجان تصویب شد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فاز اول طرح جامع شهری شهر سورشجان تصویب شد.

فاز اول طرح جامع شهری سورشجان تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود عیدی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه امور زیربنایی این استان اظهار داشت: این طرح با اعتبار ۲۷۰ میلیون ریال از سوی مشاور به طور کامل مطالعه و تدوین شده است.
وی افزود: فاز دوم طرح جامع شهری سورشجان برای تکمیل و بررسی‎های بیشتر به کمیته فنی مسکن و شهرسازی عودت داده شد.
عیدی بیان داشت: در صورت تصویب فاز دوم طرح جامع شهری سورشجان در آینده‌ای نزدیک برای تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال خواهد شد.
وی گفت: شهرداری سورشجان سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و طرح هادی شهری آن سال ۱۳۷۴ ابلاغ و مطالعات طرح جامع شهری آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.
عیدی بیان داشت: تصویب طرح‎های جامع شهری بسترهای لازم را برای توسعه همه جانبه شهرها فراهم می‎کند.
وی با اشاره به اهمیت بحث شهرسازی به‌عنوان زیربنای توسعه استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید تمام دستگاه‌ها با تمام ظرفیت خود در راستای اجرایی شدن این طرح با اداره‌کل مسکن و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشند.
عیدی ادامه داد: توسعه فیزیکی بافت شهرها، تعیین کاربری‎ها، تعیین محدوده و حریم شهر، سطوح خدمات عمومی شهر، تعیین میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی و تنظیم و تعیین شبکه معابر اصلی از مهم‌ترین اهداف و مواردی است که در طرح‎های جامع به آن پرداخته می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح جامع بر اساس ضوابط جامع نحوه استفاده از زمین‌های شهری، موقعیت و مساحت دقیق برای هر یک از آنها، وضعیت تفضیلی شبکه‌های عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در مناطق شهری و اولویت‌های به‌سازی و نوسازی و توسعه شهری را بر اساس نقشه‌های مالکیت اراضی مشخص می‎‌کند.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرایی شدن این طرح‌ها مانع از مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ شده و ضمن توسعه شهرهای کوچک استان موجبات جذب سرمایه‎گذاران را فراهم می‌کند.
شهر سورشجان با 6 هزار نفر جمعیت در بخش لاران از توابع شهرستان شهرکرد واقع شده و با مرکز استان ۱۹ کیلومتر فاصله دارد.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول