اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیراجرایی امام‌زاده جعفر(ع) یزد:

طرح جامع توسعه آستانه امام‌زاده جعفر(ع) یزد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیراجرایی امام‌زاده جعفر(ع) یزد از آغاز اجرای طرح توسعه آستانه این امام‌زاده خبر داد.

طرح جامع توسعه آستانه امام‌زاده جعفر(ع) یزد اجرایی می‌شود
حجت‌الاسلام محمد آیت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد از آزادسازی بیش از 14 هزار متر مربع از اراضی اطراف این امام‌زاده از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه، شهرداری یزد و آستانه متبرکه امام‌زاده برای اجرای طرح جامع توسعه امام‌زاده خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: وسعت اراضی زیر نظر این امام‌زاده بیش از 47 هزار متر مربع است که برای بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی این امام‌زاده کافی نیست و برای اجرای طرح جامع این امام‌زاده نیاز به خریداری 14 هزار مترمربع از اراضی اطراف امام‌زاده است.
آیت‌اللهی با اشاره به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری مبنی بر آزادسازی این اراضی با کمک شهرداری اضافه کرد: برای پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی نظیر ساخت پارکینگ، آغاز عملیات اجرایی درمانگاه، توسعه مسجد اعظم و سازماندهی و مرمت صحن‌ها و رواق‌ها به این اراضی نیاز است.
مدیر اجرایی امام‌زاده جعفر(ع) کمبود نیروی انسانی متخصص و کمبود نقدینگی برای اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی را از مشکلات اصلی این امامزاده برشمرد.
آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگرفتن این مکان مقدس در مرکز شهر و توجه اغلب مردم دارالعباده به این امام‌زاده، این مکان مقدس و مذهبی ظرفیت‌های بالایی برای حمایت و توسعه دارد.
وی قرارداشتن مدفن علما و بزرگان استان یزد، موزه کم‌نظیر کتب‌خطی و سکه‌های ولایت‌عهدی امام رضا (ع)، کتابخانه و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی را از ظرفیت‌های بالای این امام‌زاده عنوان کرد.
آیت‌اللهی فراهم کردن زیر ساخت‌های عمرانی و فرهنگی برای ایجاد فضای آرامش‌بخش به‌منظور زیارت زائران در این امام‌زاده را از اهداف اصلی و برنامه‌های مهم این امام‌زاده اعلام کرد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول