اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سریزد تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تهیه و تدوین طرح جامعه منطقه نمونه گردشگری سریزد خبر داد.

طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سریزد تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، بهرام رضایی اظهار داشت: تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سریزد از سوی مشاور و سرمایه‌گذار پروژه رو به اتمام است.
وی با بیان اینکه سریزد از مهم‌ترین مناطق نمونه گردشگری استان یزد به شمار می‌آید، افزود: مطالعات اولیه منطقه نمونه گردشگری 300 هکتاری سریزد از چهار سال گذشته در دو حوزه تاریخی و طبیعی آغاز شده است.
رضایی با بیان اینکه مشاور و سرمایه‌گذار پروژه در حال تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سریزد هستند، عنوان کرد: ایجاد تاسیسات اقامتی و پذیرایی اعم از هتل، ‌رستوران و ... در طرح جامع گردشگری این منطقه پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بی‌شک وجود امکانات اقامت و استراحت از کلیدی‌‌ترین عوامل برای توسعه امور گردشگری در هر منطقه است.
رضایی ادامه داد: با تغییر کاربری کاروانسرای نو سریزد متعلق به دوره صفویان و تبدیل آن ‌به مراکز اقامتی، این منطقه در حال حاضر ظرفیت پذیرش و میزبانی 100 گردشگر را دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد یادآور شد: میان عناصر شاخص تاریخی این منطقه راه‌های دسترسی به صورت کالسکه‌رو با هزینه 700 میلیون ریال اعتبار با هدف جابه‌جایی گردشگران ورودی به منطقه ایجاد خواهد شد.
رضایی اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری سریزد از این نظر که در مسیر و محور ارتباطی شمال ـ جنوب ایران قرار دارد، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و ارتباطی دارای نقاط قوت است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول