اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

طرح جامع شهری کاشان ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه کاشان از ابلاغ طرح جامع شهری این شهرستان و مراحل نهایی طرح تفصیلی آن خبر داد.

طرح جامع شهری کاشان ابلاغ شد
علیرضا جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طرح جامع شهری کاشان از سال 1364 ابلاغ و بازده زمانی آن تمام شده‌ است.
وی با تأکید بر انجام اقدامات اساسی برای ارتقای کاشان و اجرای طرح‌های کلان در این شهرستان افزود: با انجام این اقدامات زمینه‌های جهت‌گیری ارتقای کاشان به لحاظ کمی و کیفی فراهم شده ‌است.
معاون استاندار و فرماندار کاشان قانون‌مداری و سرعت کاری برای پیگیری اجرای طرح‌ها به ویژه در بخش‌های اقتصادی را با توجه به سال جهاد اقتصادی سیاست و اولویت کاری این فرمانداری دانست و تصریح کرد: در این راستا کارگروه ستاد جهاد اقتصادی در فرمانداری ویژه کاشان تشکیل شده که محوربندی برنامه‌های حوزه عمرانی برای جذب اعتبار از محل پیش‌بینی شده آن در قانون بودجه در این کارگروه برنامه‌ریزی شده ‌است.
به گفته وی مباحث منطقه ویژه اقتصادی، گمرک، احداث نمایشگاه بین‌المللی، نمایشگاه تخصصی فرش و گلاب و عرقیات، فرودگاه کاشان و تعهد ایجاد اشتغال از جمله این موضوعات مهم کارگروه ستاد اقتصادی فرمانداری ویژه این شهرستان است که با تلاش و جدیت در حال پیگیری و تحقق است.
فرماندار کاشان با اشاره به جانمایی منطقه ویژه اقتصادی در کاشان و برطرف شدن موانع قانونی موجود یادآور شد: با انجام فرآیند قانونی مطالعات کامل و جامع برای فازبندی و واگذاری زمین به متقاضیان در حال بررسی است.
جوادی با تأکید بر انجام مطالعات صحیح، اصولی و قانونی برای رفع موانع قانونی مشارکت سرمایه‌گذاران بخش دولتی یا خصوصی منطقه ویژه اقتصادی در کاشان گفت: این موضوع توسط متخصصان و صاحب‌نظران شهرستانی، استانی و کشوری ارزیابی می‌شود.
وی با اشاره به درخواست متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه خاطرنشان کرد: فرمانداری کاشان اولویت انتخاب را برای سرمایه‌گذار توانمند و باتجربه‌ای که کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بیشترین بازدهی ارائه کند، قرار می‌دهد.
جوادی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان به لحاظ خدمات زیر بنایی، موقعیت جغرافیای نزدیکی به پایتخت و استان و واقع شدن در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور در ردیف مناطق مرغوب قرار گرفته ‌است.
وی در ادامه در خصوص گمرک کاشان نیز گفت: سیر مراحل قانونی و واگذاری زمین برای توسعه گمرک با توجه به توان قوی صادرات این شهرستان در حال پیگیری است.
به گفته وی اختلافات بین شهرداری و مسکن و شهرسازی برای ایجاد نمایشگاه بین‌المللی در کاشان نیز برطرف شده و زمین مورد نظر در آستانه واگذاری است که اجرای این پروژه نیز مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی را می‌طلبد.
معاون استاندار و فرماندار کاشان با تأکید بر سنگین و زمانبر بودن این طرح‌ها اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی برای راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی فرش و عرقیات و گلاب کاشان اعلام آمادگی کردند که برای تکمیل اجرای این طرح نیز ورود و همکاری صنعتگران فرش این شهرستان ضروری است.
جوادی در مورد عملی نشدن مصوبات سفر ریاست جمهوری در انتقال آب زاینده‌رود به کاشان گفت: چون منابع مالی در سرچشمه کم است هنوز این مصوبات نتوانسته عملی شود.
به گفته وی، تأسیسات زیرساختی برای انتقال به طور کامل انجام شده  و به پایان رسیده ‌است ولی با توجه به کم بودن منابع آبی در سرچشمه ظرفیت کمی از این زیرساخت استفاده می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول