اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی مسکن و شهرسازی اردبیل:

طرح جامع شهرهای اردبیل بازنگری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری مسکن و شهرسازی استان اردبیل گفت: با دستور استاندار اردبیل و ضرورت توسعه مناطق مختلف شهری طرح جامع شهرهای مختلف استان اردبیل در حال بازنگری مجدد است.

طرح جامع شهرهای اردبیل بازنگری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق خدربیگی عصر امروز در جلسه بررسی طرح جامع شهر نمین اظهار داشت:‌ با توجه به سابقه طولانی تدوین و تصویب طرح جامع و تفصیلی شهرهای مختلف و به‌روز شدن بسیاری از تحولات شایسته است در این طرح‌ها بازنگری با اصل قرار دادن توسعه در محورهای مختلف به سرعت و شدت مورد توجه قرار گیرد تا در یک فرصت زمانی بتوانیم طرح جامع و به‌روزی را در توسعه مناطق شهری داشته باشیم.
وی تصریح کرد:‌ طرح جامع شهر نمین نیز مشمول این بازنگری است که با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه بازنگری و کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی ارجاع داده شده است.
خدربیگی خاطرنشان کرد: کلیات این طرح در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفته و در مرکز استان به تصویب و تأیید می‌رسد.
این مسئول اضافه کرد: در تصویب این طرح در مرحله اجرای طرح تفصیلی بسیاری از مشکلات و معضلات خرد و کلان اجرایی نمین قابل حل است.
وی در ادامه سخنان خود به دستور وزیر راه و شهرسازی در تکمیل و افتتاح پروژه‌های مسکن مهر نمین اشاره کرد و ادامه داد: آن دسته از اعضای تعاونی‌های مسکن فرهنگیان نمین که فرم جیم آنها سبز است با هدف حل مشکلات املاکشان با تحویل زمین در قالب مسکن مهر می‌توانند توافق کنند.
معاون شهرسازی و معماری مسکن و شهرسازی استان اردبیل همچنین خواستار تعیین تکلیف زمین‌ها با کاربری عمومی موجود در شهر نمین از سوی شهرداری این شهر به طریق توافق با صاحبان این املاک خبر داد.
به گزارش فارس، فرماندار نمین نیز در این جلسه به پیش‌بینی‌های لازم در مورد کاربری‌های مختلف برای املاک و زمین‌های شهروندان در داخل شهر نمین اشاره و بیان کرد: به هیچ وجه به کاربری‌های غیر مصوب اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود.
سید تقی دریتیم با بیان اینکه این نوع کاربری‌ها سبب بلاتکلیف ماندن زمین‌ها و سردرگمی رؤسای ادارات و صاحبان املاک شده است، خواستار تعیین تکلیف این موضوع از سوی مسکن و شهرسازی استان با همکاری شهرداری نمین شد.
وی همچنین ضرورت تکمیل مجتمع‌های مسکونی مهر را بیان کرد و گفت: اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان همراهی لازم را داشته باشند به سرعت می‌توانیم این امر را به سرانجام برسانیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول