اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در آستانه انتشار گزارش هیئت ناظران اتحادیه عرب صورت گرفت:

دیدار نخست‌وزیر قطر و دبیرکل اتحادیه عرب در پشت درهای بسته درباره سوریه

خبرگزاری فارس: در آستانه انتشار بخش اول گزارش هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه، نخست‌وزیر قطر و دبیرکل این اتحادیه لحظاتی پیش در پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار نخست‌وزیر قطر و دبیرکل اتحادیه عرب در پشت درهای بسته درباره سوریه
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب و "حمد بن جاسم" رئیس کمیته وزارتی اتحادیه عرب مسئول پیگیری درباره تحولات سوریه امروز در پشت درهای بسته با یکدیگر دیدار کردند.
 
بر اساس این گزارش، دیدار امروز نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و دبیرکل مصری اتحادیه عرب به بررسی گام‌های بعدی در آستانه ارائه گزارش اولیه ژنرال "احمد الدابی" رئیس هیئت ناظران اتحادیه عرب به سوریه منحصر می شد.
 
یک منبع آگاه دیپلماتیک اعلام کرد: کمک گرفتن از تجارب عملی سازمان ملل برای کمک دادن به هیئت ناظران اعزامی اتحادیه عرب به سوریه در دستور کار نشست امروز وزرای خارجه عربی درباره سوریه است.
 
بر اساس این گزارش، کمک‌های عملی مورد نظر اتحادیه عرب، شامل ارائه کمک به ناظران برای تکمیل وظایف خود در سوریه و آموزش برخی از این ناظران که در تشخیص حقیقت ناتوان هستند و از سوی دبیرکل اتحادیه عرب معرفی خواهند شد، است.

این منبع در ادامه امکان پیوستن افرادی از سازمان ملل یا جامعه بین‌الملل به هیئت اعزامی ناظران اتحادیه عرب در سوریه را بعید دانست.
 
این منبع افزود که کمیته وزارتی اتحادیه عرب به گزارش شفاهی ژنرال دابی گوش خواهد داد و گزارش هیئت ناظران اعزامی اتحادیه عرب به سوریه مکتوب نخواهد بود و شامل نحوه عملکرد هیئت ناظران و نیازها و نحوه استقرار آنها در شهرهای مختلف سوریه است.
 
نخست وزیر قطر چندی پیش با زیر سوال بردن اعتبار ناظران عرب در سوریه، در ادامه کارشکنی خود در حل بحران سوریه، پیشنهاد کرد که از عوامل غربی برای پیوستن به ناظران عرب در سوریه استفاده شود.

انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول