اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/با روشن شدن حقایق سوریه، قطر حملات خود را مجددا آغاز کرد/

قطر اعتبار ناظران اتحادیه‌عرب را زیر سوال برد / ناظران سوریه بی‌تجربه‌اند و از هدف منحرف شدند

خبرگزاری فارس: نخست وزیر قطر که تا یک ماه پیش سوریه را برای اعزام ناظران تحت فشار تحریم سیاسی و اقتصادی قرار داد، امروز با روشن شدن حقایق از زبان ناظران، آنان را که در قالب اتحادیه عرب وارد سوریه شده‌اند هدف حملات خود قرار داد.

قطر اعتبار ناظران اتحادیه‌عرب را زیر سوال برد / ناظران سوریه بی‌تجربه‌اند و از هدف منحرف شدند
به گزارش فارس، حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره مدعی شد که هیئت ناظران اتحادیه عرب که به سوریه اعزام شده‌اند، از کار و هدف خود منحرف شده‌اند.

حمد بن جاسم گفت: ناظران عرب از آنچه می‌بایست می‌بود منحرف شده‌ است و کمیته عربی روز یکشنبه در نشست خود عملکرد ناظران را بررسی می‌کند تا دیگر وقت تلف نشود.

حمد بن جاسم که ریاست نشست وزرای اتحادیه عرب را اکنون بر عهده دارد، در حالی به ناظران اتحادیه عرب حمله می‌کند و آنان را منحرف از هدف اصلی خود می‌خواند که تا یک ماه گذشته بیشترین فشار سیاسی و اقتصادی را به نیابت از آمریکا بر سوریه وارد کرد تا هیئت ناظران را در خاک خود بپذیرد اما اکنون با وارد شدن ناظران و روشن شدن حقیقتی که سوریه بارها بر آن تاکید می‌کرد و آن حضور گروهک‌های مسلح و انجام اقدامات تروریستی است، اکنون اعتبار ناظران اتحادیه عرب را زیر سوال می‌برد و آنان را بی‌تجربه می‌خواند.

نخست وزیر قطر در ادامه اعتبار ناظران اتحادیه عرب را زیر سوال برد و گفت: هیئت ناظران بی‌تجربه است به طوری که از ماموریت اصلی خود که نظارت بر میزان تعهد مقامات سوریه به پروتکل امضا شده است، دور شده است.

وی نظارت بر توقف خشونت در سوریه ، آزاد شدن بازداشتی‌ها و صدور مجوز به رسانه‌های خارجی برای ورود به سوریه را از جمله تعهدات سوریه دانست در حالی که روز پنجشنبه بیش از 500 بازداشتی آزاد شدند و جمع آزاد شدگان در یک ماه گذشته به بیش از 2000 نفر رسیده است و دمشق هفته گذشته به جز الجزیره و العربیه و فرانس 24 به سایر رسانه‌های اجازه ورود به خاک سوریه را داد.

در حالی که ناظران اتحادیه عرب بر مناسب بودن روند ماموریت خود تاکید و اعلام کردند که در سوریه افراد مسلح را دیده‌اند و دولت سوریه کاملا با ناظران اتحادیه عرب همکاری کرده است، حمد بن جاسم مدعی شد: اخباری که از سوریه می‌رسد خوب نیست... وجود ناظران همراه با ادامه یافتن کشتار تلف کردن وقت است و ممکن است اتحادیه عرب هم یکی از طرف‌های مرتبط با بحران سوریه بشود.

کارشکنی قطر در کار اتحادیه عرب در حالی روی می‌دهد که نبیل العربی پنجشنبه گذشته در اولین موضع در خصوص کار ناظران اعلام کرد که اعتراض مسلحانه از شهرهای سوریه خارج شده است و تاکنون بیش از 3400 بازداشتی آزاد شده‌اند؛ سخنانی که کاملا مغرضانه بودن سخنان نخست وزیر قطر را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول