اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فاکس نیوز گزارش داد

تلاش آمریکا برای حذف سوریه از یونسکو

خبرگزاری فارس: در ادامه دخالت های کشورهای غربی و از جمله آمریکا در امور داخلی سوریه ، جدیدترین گزارش ها از تلاش دولت آمریکا برای حذف عضویت سوریه در کمیته حقوق بشر سازمان ملل خبر می دهند.

تلاش آمریکا برای حذف سوریه از یونسکو
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "فاکس نیوز"، بدنبال عضویت مجدد ماه نوامبر سال گذشته میلادی سوریه در کمیته حقوق بشر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)،‌ دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در ادامه دخالت های خود در امور سوریه، با ارسال نامه ای به هیئت اجرایی یونسکو، خواستار حذف سوریه از بدنه این کمیته شد.

بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک، این نامه در تاریخ 16 دسامبر سال گذشته میلادی توسط هیئتی آمریکایی به هیئت مدیره یونسکو ارسال شده و تاکنون توسط 14 عضو این سازمان از جمله کویت امضا شده است.

بر اساس نوشته شبکه خبری فاکس نیوز، در شرایطی که آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به همراه سایر هم پیمانانش از جمله انگیس، فرانسه نتوانستند از عضویت مجدد سوریه در یونسکو جلوگیری کنند، اما در حال حاضر تلاش های بین المللی برای حذف سوریه از بدنه کمیته حقوق بشر یونسکو در سازمان ملل آغاز شده است.

"هیلل نوئر" مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفته است که تیم او نامه ای الکترونیکی از دولت انگلیس دریافت کرده است که در این نامه لندن بر ملحق شدن خود به کشورهایی که در تلاش برای حدف عضویت سوریه از بدنه یونسکو هستند، در اولین نشست هیئت اجرایی این سازمان در سال جدید میلادی تاکید کرده است.

بر اساس اعلام نوئر، انگلیس در این نامه ابراز امیدواری کرده است که سایر اعضای هیئت اجرایی یونسکو نیز به این حرکت جهت پایان بخشیدن به آنچه "وضعیت نابهنجار و فجیع" نامیده شده است، بپیوندند.

خبر ارسال این نامه از سوی دولت اوباما به هیئت اجرایی یونسکو در شرایطی گزارش می شود که این هیئت 58 عضوی سازمان ملل نشست آتی خود را در ماه مارس سال جاری میلادی برگزار خواهد کرد.

در شرایطی که معلوم نیست آیا اعضای هیئت اجرایی به ادامه عضویت سوریه در یونسکو رای مثبت بدهند یا نه، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر سازمان ملل گفته است: مسئولیت بر دوش اعضای عرب هیئت اجرایی یونسکو از جمله عربستان سعودی، الجزیره، مصر، تونس و امارات متحده عربی و خود سوریه خواهد بود.

انتهای پیام/ن.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول