اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خدام خواستار دخالت نظامی انگلیس در سوریه شد

خبرگزاری فارس: عبدالحلیم خدام مخالف سوری وابسته به صهیونیست ها از انگلیس خواست تا برای براندازی نظام بشار اسد به این کشور حمله نظامی کند.

خدام خواستار دخالت نظامی انگلیس در سوریه شد
به گزارش فارس به نقل از شام پرس، "عبدالحلیم خدام" معاون اسبق بشار اسد رئیس جمهور سوریه و از مخالفان فعلی نظام سوریه از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خواست تا برای براندازی اسد در سوریه از قدرت نظامی استفاده کند.

طلال ترکاوی رئیس هیئت موسوم به هیئت ملی حمایت از انقلاب سوریه در نامه ای به کامرون مدعی شد که سوریه ضمن ائتلاف با ایران و روسیه به دنبال تسلط بر منطقه است و می خواهد بر موقعیت استراتژیک منطقه و منابع طبیعی آن از جمله نفت مسلط شود و اقتصاد جهان را در دست بگیرد.

وی در این نامه سعی کرد تا با تشویق و فریب انگلیس آنها را به گزینه نظامی علیه سوریه دعوت کند، در بخش دیگری از این نامه آمده است: تصمیم شجاعانه ای که دولت شما و مجموعه ای از دولت هایی که خطر این ائتلاف را درک می کنند، باید بگیرند، این است که برای براندزی اسد باید از قدرت نظامی استفاده شود تا ملت سوریه بتواند به آرمان های خود در امنیت بیشتر و ثبات در منطقه دست پیدا کند و لبنان، عراق و سوریه را از هیمنه ایران آزاد کند.

پیشتر نیز اظهارات خدام در دعوت از کشورهای دیگر برای حمله نظامی به سوریه خشم مردم این کشور را برانگیخته بود و آنها با برپایی تظاهراتی میلیونی ضمن حمایت خود از نظام کنونی حاکم بر کشور خواستار توقف دخالت های بیگانگان در امور داخلی کشور شده بودند. عبدالحلیم خدام بعد از فرار از سوریه در سال 2005 ارتباطات محکمی با غرب برقرار کرد، خدام برای ابراز دشمنی خود با سوریه حتی از دست بیعت دادن به رژیم صهیونیستی که سر سخت ترین دشمن مسلمانان است، نیز ابایی نداشت، او تاکنون دو بار با شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی مصاحبه کرده که این به معنای تایید ضمنی این رژیم است.

خدام در تازه‌ترین مصاحبه اختصاصی با تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد: «اگر نظام سوریه تا چند هفته دیگر سقوط نکند، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) برای دخالت نظامی در سوریه طرح‌هایی تهیه کرده است.» این سخنان از عمق روابط تنگاتنگ وی با غرب و اعضای ناتو و حضورش در مذاکرات پشت پرده علیه سوریه حکایت دارد.

خدام برای مصاحبه اخیر خود با خبرنگار شبکه دوم اسرائیل  مسیر پنج ساعته از فرانسه به بروکسل را طی کرد تا در این شبکه صهیونیستی به نقشش در حوادث سوریه و دولت در سایه که مورد حمایت آمریکا و اروپاست، اعتراف کند.

خدام که در رویای سقوط نظام سوریه است بهای حمایت آمریکا و اروپا از آنها برای سرنگون کردن نظام سوریه را فاش کرده  و آن را در سازش با اسرائیل دانست. او در پاسخ به سوال خبرنگار صهیونیست در مورد صلح با اسرائیل گفت که بدون تردید این صلح به یک نیاز ضروری برای سوری‌ها و منطقه تبدیل شده است.

وی در همین راستا اخیرا به همراه سران تعدادی از گروههای مخالف سوریه در خارج با دو مقام اسرائیلی در پایتخت بلژیک دیدار کرد. یکی از این مسئولان از مقامهای امنیتی و دیگری از مسئولان وزارت خارجه اسرائیل هستند. این دیدار در منزل یک یهودی ساکن بلژیک و همچنین با حضور دو تن از اعضای گروه‌های موسوم به مخالفان سوریه درخارج و یکی از رهبران احزاب لبنانی که از سوی آمریکا حمایت مالی می‌شود؛ برگزار شد.

عبدالحلیم خدام و خانواده‌اش همچنین یک شرکت سرمایه‌گذاری با مشارکت سه سرمایه‌گذار اسرائیلی و رهبران یکی از جریانهای لبنانی در بروکسل به ثبت رسانده و فعالیت این شرکت در کشورهای حاشیه خلیج فارس و فرانسه با سرمایه‌ای هنگفت آغاز شده است.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول