اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

مرمت مدرسه چهارباغ بین اوقاف و میراث فرهنگی پاس داده می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرو ریختن بخشی از کاشی‌های گنبد بنای تاریخی مدرسه چهارباغ گفت: سازمان‌های اوقاف و میراث فرهنگی این اثر تاریخی را بین یکدیگر پاس می‌دهند و هیچ کدام عهده دار صد درصدی حفظ و حراست از این اثر تاریخی نمی‌شوند.

مرمت مدرسه چهارباغ بین اوقاف و میراث فرهنگی پاس داده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرو ریختن بخشی از کاشی‌های گنبد بنای تاریخی مدرسه چهارباغ، حکم فرو ریختن تاریخ ۴۰۰ ساله اصفهان را دارد، اظهار داشت: این اتفاق ممکن است برای هر یک از آثار تاریخی به وجود آید اما مسئله دردناک عدم عهده‌دار شدن مسئولیت حفظ و حراست از این میراث است به گونه‌ای که سازمان میراث فرهنگی و اوقاف موضوع رسیدگی به این مدرسه را بین یکدیگر پاس می‌دهند
وی افزود: نگه داشتن این مدرسه باشکوه از هر موضوعی بیشتر اهمیت دارد و مسئولیت آن باید با یک نهاد یا سازمانی باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه طلاق به عنوان یکی از معضلات جامعه امروزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: امروز طلاق در جامعه ما به مرز هشدار رسیده است به گونه‌ای که از هر ۱۰ ازدواج دو مورد آن به طلاق ختم می‌شود.
وی اضافه کرد: در سایه پدیده طلاق مقوله طلاق توافقی نیز پدیده جدیدی است که در جامعه بروز کرده و با رضایت طرفین طی دو ساعت طلاق صادر می‌شود.
نصراصفهانی با تاکید بر اینکه باید از طلاق توافقی که در حال شکل‌گیری در جامعه اسلامی است، جلوگیری شود، تصریح کرد: مسئولان فرهنگی و صدا سیما باید در این مورد به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا از همه‌گیر شدن این اقدام جلوگیری شود.
وی همچنین در ادامه در ارتباط با تدوین بودجه سال ۹۱ کشور بیان داشت: پروژه‌های شهری با کم‌ترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما طرح‌هایی که جنبه ملی می‌گیرند، سال‌ها از زمان کلنگ‌زنی تا بهره‌برداری زمان طول می‌کشد، بنابراین از نمایندگان مجلس تقاضای اختصاص بودجه خاصی برای پروژه‌های دولتی همچون مصلی، نقش جهان که در اصفهان سال‌های سال است بر زمین مانده را داریم.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: انتظار داریم نمایندگان به این مباحث توجه ویژه‌ای کنند و نگاه برخورداری به اصفهان را اصلاح کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول