اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه امروز کارگروه امور زیربنایی چهارمحال و بختیاری؛

طرح جامع شهری بلداجی به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: طرح جامع شهری بلداجی در جلسه امروز کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.

طرح جامع شهری بلداجی به تصویب رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، طرح جامع شهری بلداجی با تصویب در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی چهارمحال و بختیاری که بعدازظهر امروز به ریاست محمود عیدی معاون عمرانی استاندار این استان، برگزار شد، برای تصویب نهایی به شورای برنامه‎ریزی به منظور تایید نهایی ارائه خواهد شد. 
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار داشت: تهیه و تدوین طرح جامع شهری بلداجی از شهرهای شهرستان بروجن این استان با تخصیص اعتبار 270 میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت که امروز در این جلسه طرح و به تصویب رسید.
عیدی مساحت محدوده شهر بلداجی در وضعیت موجود را 396 هکتار اعلام و تأکید کرد: جمعیت شهر بلداجی در سال گذشته به عنوان سال پایه مطالعه طرح 11 هزار و 59 نفر بود و پیش‌بینی شده که این عدد در افق سال 1400 به 14 هزار و 178 نفر برسد. 
وی ادامه داد: نرخ رشد جمعیت شهر بلداجی در این طرح یک و هفت دهم و مساحت حریم طرح جامع شهر بلداجی نیز هزار و 448 هکتار پیش بینی شده است.
به گفته معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نسبت مساحت حریم به محدوده شهر بلداجی در این طرح جامع 3.9 درصد عنوان شده است.
عیدی با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع شهری، گفت: طرح جامع شهری عبارت از طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی آماده‌ می‎شود.
وی اضافه کرد: طرح جامع بر اساس ضوابط جامع نحوه استفاده از زمین‌های شهری، موقعیت و مساحت دقیق برای هر یک از آنها، وضعیت تفضیلی شبکه‌های عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در مناطق شهری و اولویت‌های به‌سازی و نوسازی و توسعه شهری را بر اساس نقشه‌های مالکیت اراضی مشخص می‎‌کنند.
عیدی با بیان اینکه طرح جامع شهری بر حسب ضرورت قابل تجدید‌نظر خواهد بود، گفت: با آماده‎سازی این طرح سطح لازم برای ایجاد تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آنها تعیین و مشخص و ضوابط و مقررات مربوط به تمامی موارد اشاره شده و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‎شود.
انتهای پیام‌/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول