اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

طرح جامع شهری سرعین بازنگری شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: باید در طرح جامع شهر سرعین و اردبیل با هدف توسعه گردشگری در 10 سال آینده بازنگری اساسی انجام شود.

طرح جامع شهری سرعین بازنگری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: این بازنگری باید به گونه‌ای انجام شود تا با یک نگاه بلند مدت و 10 ساله بتوانیم به درخواست‌ها و مطالبات به حق گردشگران و مسافران در این شهرها پاسخگو باشیم.
وی از آمادگی استاندار اردبیل و کارشناسان در بازنگری طرح جامع شهر سرعین و اردبیل خبر داد و افزود: ‌اگر نتوانیم با یک نگاه 10 تا 20 ساله توسعه این دو شهر را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنیم به یقین در کوتاه مدت دچار آسیب و تهدید می‌شویم به طوری که توسعه و تامین زیرساخت‌ها در این دو شهر اساسی و ضروری به نظر می‌رسد.
استاندار اردبیل از فرمانداران و شهرداران این دو شهر خواست تا با یک ظرفیت‌سنجی درست بازنگری در طرح توسعه شهری را مد‌نظر قرار دهند تا به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان برسد.
وی بیان داشت: هم‌اکنون شهر سرعین با پذیرش 50 هزار نفر مسافر روزانه حتی فضای دور زدن و حرکت ساده در این شهر وجود ندارد به طوری که ما قصد افزایش اقامت و حضور گردشگر در این شهر را داریم در حالی که خیابان‌ها، اماکن اقامتی، پذیرایی و گردشگری ما پاسخگوی آنها نیست.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: آثار سوء برخی از اقداماتی که امروز مسئولان ما انجام می‌دهند در دراز مدت مشخص می‌شود چرا که اگر زیر ساخت‌ها متناسب با حضور میلیونی گردشگر احیا نشود ما حتی در پارک کردن خودروها و چادر زنی گردشگران و مسافران در پیاده‌روها که در شان ملت ما نیست، دچار مشکل می‌شویم.
وی اظهار داشت: ‌باید با ترغیب مالکان محلی در سرعین اجازه دهیم کمپ و پارکینگ‌های متعدد راه‌اندازی شود و اگر در تامین این زیرساخت‌ها دچار تهمت‌ها، نقد‌ها و برخی اتهامات شدیم باید به جان بخریم و اجازه ندهیم توسعه شهر سرعین در آینده فدای نگاه کوتاه مدت ما شود.
استاندار اردبیل یادآور شد: اگر زیرساخت‌ها با پیش‌بینی ورود 8 تا 10 میلیون گردشگر به سرعین و اردبیل در برنامه‌ریزی‌های ما وجود نداشته باشد و در کنار آن افزایش ظرفیت اقامت نادیده گرفته شود امکان ندارد به نیازها و برخی مطالبات در آینده پاسخگو باشیم که چنین بازنگری در شهر اردبیل نیز نیاز است تا اصلی‌ترین نقطه شهر به دلیل ورود میلیون‌ها گردشگر قفل نشده و امکان تردد و سهولت اسکان وجود داشته باشد.
وی از میراث فرهنگی، مسکن و شهر‌سازی و شهرداری اردبیل خواست تا نسبت به احیای بافت فرسوده، تمرکز‌ زدایی از هسته مرکزی شهر و احداث پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهد.
صابری به برخی اقدامات کوتاه مدت در احداث کمپ‌ها و پارکینگ‌های موقت اشاره کرد و  افزود: هر چند در کوتاه مدت می‌توان با احداث کمپ و توسعه سرویس‌‌های بهداشتی، چادر زنی پیاده‌روها را جمع‌آوری کرد اما در بلند مدت اگر زیر ساخت‌ها احیا نشود ممکن است امنیت روحی و روانی گردشگران دچار آسیب و تهدید شود که ضرورت دارد در این زمینه اقدامات زیربنایی مد‌نظر باشد.
رئیس کار گروه گردشگری استان اردبیل از بانک‌های عامل خواست تا در راستای مشتری‌مداری اقدام به تجهیز و راه‌اندازی خود‌پردازهای سیار در مسیر‌های پرتردد بکنند تا مردم و مسافران در دریافت وجه خود از طریق خودپردازها دچار مشکل و ترافیک نشوند.
وی ضرورت عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی را یادآور شد و گفت: وظیفه ماست تا با عرضه مواد غذایی سالم، حفظ بهداشت محیط و نظافت عمومی زمینه رضایت‌مندی مسافران را فراهم کنیم تا نارضایتی آنها برای گردشگری ما عامل تهدید و تخریب نباشد.
این مسئول ابراز داشت:‌ اگر زیرساخت‌ها در حوزه بهداشتی و درمانی احیا شود نه تنها رضایت‌مندی مردم فراهم می‌شود بلکه به سرعت می‌توانیم امنیت روحی و سلامت جسمی را برای گردشگران احیا کنیم.
وی در ادامه ضرورت لای‌روبی رودخانه‌ها و مسیر جاری شدن آب‌های سطحی را در آستانه فصل بارندگی به مسئولان یادآور شد و اضافه کرد: نباید منتظر حادثه باشیم، بلکه باید قبل از حادثه با یک آینده‌نگری به گونه‌ای اقدام کنیم تا مسیر هدایت آب‌ها اصلاح و بستر جاری شدن سیل به وجود نیاید.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول