اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شورایعالی شهرسازی و معماری:

طرح تفصیلی می‌تواند10 درصد طرح جامع شهری را تغییر دهد

خبرگزاری فارس: مدیر کل شورایعالی شهرسازی و معماری گفت: طرح جامع هر شهری نیاز اساسی آن شهر است و طرح تفصیلی به نوعی تکمیل کننده طرح جامع است و تنها در این طرح می‌توان 7 تا 10 درصد از طرح جامع تغییر داد.

طرح تفصیلی می‌تواند10 درصد طرح جامع شهری را تغییر دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، میر محمد قراوی صبح امروز در جلسه بررسی طرح جامع شوشتر اظهار داشت: در طرح تفصیلی می‌تواند 7 تا 10 درصد از طرح جامع را به نوعی تغییر داد که به کلیت طرح صدمه وارد نشود و این مهم باید مدنظر باشد.
وی خاطرنشان کرد: احداث پلی که نماینده شوشتر از موافقت میراث فرهنگی برای آن خبر می‌دهند بسیار می‌تواند راهگشای مشکلات ترافیکی شهرستان باشد و به این دلیل باید این مهم پیگیری شود و محلی آن نیز در طرح جامع در نظر گرفته شود تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کرد.
وی درباره افزایش سطح تراکم در شهرستان شوشتر تاکید کرد: برای افزایش سطح تراکم شهری باید به صورت متمرکز اقدام کرد و در این باره در شورایعالی شهرسازی و معماری تصمیم‌گیری می‌شود.
قراوی با تاکید بر اینکه الحاق روستاهای حاشیه شهر به نوعی امکان پذیر نیست، گفت: به نوعی الحاق این روستاها به شهر می‌تواند بار اضافی بر دوش شهرداری باشد ولی زمانی که روستاهای منفصل هستند می‌توانند دهیار داشته باشند و خود در عمران روستای خود تلاش کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه نباید روستاهای حاشیه شهر با فاصله کم به شهر ملحق شوند، افزود: باید برای تقویت این روستاها و رفع مشکلاتشان تلاش کرد ولی نباید در راستای اضافه کردن بارهای جدید به شهرداری تلاش کرد که این باعث کاهش راندمان خدمات دهی در شهرداری می‌شود.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی فرصتی برای تغییرات در طرح جامع را نداریم و تنها می‌توانیم هرچه را در استان تصویب کرده‌اند به تصویب برسانیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول