اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی:

کار فرهنگی نقش موثری در اصلاح زندانیان دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: پرداختن به کارهای فرهنگی در زندان نقش موثری در اصلاح زندانیان دارد که باید با جدیت دنبال شود.

کار فرهنگی نقش موثری در اصلاح زندانیان دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباسعلی عرب ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی زندان‌های استان مرکزی اظهار داشت: اجرای کارهای فرهنگی اثرات بسیار مثبتی به همراه دارد و اجرای دقیق و کامل آن در عدم بازگشت‌پذیری زندانیان موثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: غریبه بودن زندانیان با فرهنگ و عدم نهادینه‌ شدن فرهنگ در وجود آنها یکی از دلایل اصلی هنجارشکنی آنان است که موجب دور شدن آنها از ارزش‌ها شده است.
مدیرکل زندان‌های استان مرکزی با تاکید بر اینکه امر اصلاح و تربیت باید به عنوان یک اصل در اولویت‌های کار زندانیان قرار گیرد،بیان داشت: کارهای فرهنگی زیربنایی و دیر بازده هستند که برخورداری از روحیه صبر و شکیبایی و پشتکار برای انجام آن به ویژه در زندان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
عرب ادامه داد: کار فرهنگی در زندان با کار فرهنگی در سایر نهادها بسیار متفاوت است و می‌طلبد مسئولان فرهنگی زندان‌ها با جدیت بیشتری به کار و تلاش بپردازند.
وی توجه به امر برگزاری نمازهای جماعت، فعال کردن دارالقرآن‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تمسک به کتاب آسمانی قرآن کریم در امر اصلاح شخصیتی و فکری مددجویان را ضروری دانست.
رئیس اداره فرهنگی زندان‌های استان مرکزی نیز گفت: در سال جاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی توسط این اداره تبیین و به مرحله اجرا درآمده است.
رضا اکبری افزود: به دنبال این هستیم تا با توجه به کرامت انسانی زندانیان و انسان‌های به خطا رفته زمینه بازگشت عادی آنها را به جامعه فراهم سازیم.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول