اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های کردستان:

کردستان از لحاظ تعداد زندانی در رتبه 23 کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به میانگین 171 نفری زندانیان از هر 100 هزار کردستانی، گفت: هم‌اکنون از لحاظ تعداد زندانیان، استان کردستان رتبه 23 کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

کردستان از لحاظ تعداد زندانی در رتبه 23 کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسدالله گرجی‌زاده دوشنبه شب در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان در سنندج، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده آمار زندانیان استان 171 نفر در 100 هزار است و این تعداد نسبت به میانگین 274 نفر در 100 هزار کشوری از میزان بسیار پایین‌تری برخوردار است.
گرجی زاده افزود: بر همین اساس کردستان رتبه 23 کشور را از لحاظ تعداد زندانیان نسبت به جمعیت برخوردار بوده و این مهم می‌تواند با فرهنگ‌سازی و تقویت باورهای دینی در جامعه کاهش یابد.
وی خاطر نشان کرد: از جمعیت آماری زندانیان استان 3.5 درصد را زنان تشکیل داده و بیش از 65 درصد زندانیان کردستانی را نیز افراد کم سواد زیر سیکل تشکیل می‌دهند.
گرجی‌زاده تصریح کرد: 10.6 درصد زندانیان استان را افراد بی‌سواد و 4.6 درصد را نیز افراد تحصیل‌ کرده دانشگاهی تشکیل می‌دهند و این مهم نشان از نقش سطح آگاهی‌های فرهنگی و اجتماعی در اجرای جرم و جنایت در جامعه است.
وی اضافه نمود: در سطح کشور بیش از 45 درصد زندانیان مربوط به جرایم اعتیاد و مواد مخدر است اما در استان کردستان این آمار 35 درصد است.
گرجی زاده افزود: در سال گذشته حدود 29 درصد زندانیان کردستانی جرایمشان مربوط به مواد مخدر بود اما در سال جاری این میزان با رشد شش درصدی به 34 درصد رسیده است. 
مدیرکل زندان‌های کردستان اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان،زمینه ساز بازگشت سعادتمندانه زندانیان به اجتماع است و این مهم یکی از اولویت‌های اداره کل زندان‌های استان کردستان به شمار می‌آید. 
وی اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان را زمینه‌ساز اصلاح مجرمان و بازگشت سعادتمندانه آنان به اجتماع دانست و افزود : تقویت باورهای دینی و حفظ سلامت روانی در زندان می‌تواند محور تحولات مثبت گردد و فرد زندانی را در ابعاد مختلف متحول سازد.
گرجی‌زاده خاطر نشان کرد: صیانت از کرامت انسانی و پرورش استعدادها، محور اصلی فعالیت‌های زندانهاست که این امر با تدابیر خاصی در حال تحقق است و از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های در نظر گرفته شده در این خصوص می‌توان به برپایی کلاس‌های آموزش قرآن و معارف دینی و اخلاق اسلامی برای زندانیان استان و اجرای طرح‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر و دخانیات در زندان‌های استان اشاره کرد.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول