اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه خبر داد

آموزش صنایع دستی به زندانیان زندان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طی تفاهمنامه میان میراث فرهنگی و اداره کل زندان‌ها آموزش در رشته منبت در زندان ماهیدشت و دیزل‌آباد در مقطع مقدماتی و پیشرفته به زندانیان داده می‌شود.

آموزش صنایع دستی به زندانیان زندان کرمانشاه
نصرت‌الله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: این کلاس‌های آموزشی با مربیگری علیرضا باوندپور ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در زندان دیزل‌آباد و کانون اصلاح‌ و تربیت در مقطع مقدماتی و پیشرفته با مربیگری رستمی از ابتدای سال آموزش رشته قلم‌زنی ‌داده می‌شود.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از کارآموزان کارگاه‌های آموزشی منبت و قلم‌زنی پس از گذراندن دوره با توجه به استانداردهای آموزشی صنایع دستی آزمون کتبی و عملی توسط کارشناسان گرفته شده و به قبول‌شدگان در آزمون گواهینامه پایان دوره آموزشی داده می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده سایر رشته‌های صنایع دستی نیز در زندان آموزش داده شود تا قدمی برای اشتغال‌زایی صنایع دستی زندانیان برداشته شود.
سپهر همچنین از دریافت نشان ملی مرغوبیت‌ 16 اثر صنایع دستی استان خبر داد و گفت: نخستین جلسه داوری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی منطقه غرب کشور با حضور داوران مناطق پنج‌گانه کشور، کارشناسان معاونت صنایع دستی سازمان مرکزی، نمایندگان استان‌های غرب کشور ایلام، کردستان، همدان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و کرمانشاه و کارشناسان استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: جلسه داوری به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد و آثار ارائه شده از استان 24 اثر بود که از میان آن‌ها 16 اثر نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت کردند.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان گفت: این آثار در سال 91 برای دریافت مهر اصالت یونسکو 2012 به رقابت می‌پردازند که امیدواریم موفق به اخذ این مهر شوند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول