اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ترویج کتاب‌خوانی انجام شد

تفاهمنامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و زندان‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با حضور در اداره کل امور زندان‌های با مدیر کل امور زندان‌های مازندران برای ترویج کتابخوانی در بین زندانیان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

تفاهمنامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و زندان‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران رئیس فرهنگی اداره کل امور زندان‌های مازندران در این دیدار با اعلام اینکه هم‌اکنون 42 هزار جلد کتاب در 10 زندان استان مازندران وجود دارد، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی در میان زندانیان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد زارع با اشاره به مستهلک شدن کتاب‌ها با گذشت زمان و همچنین کمبود کتاب در این اداره ابراز داشت: این نوع از کتابداری روی اصول نیست و باید با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها بتوانیم با یک حرکت اصولی و درست استفاده از کتاب در زندان‌ها بیشتر شود.
این مسئول با تاکید بر برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در میان زندانیان و تاثیر کتاب بر روحیه زندانیان، ادامه داد: بر خلاف تصوراتی که از زندان‌ها دارند سعی کردیم به جای استفاده از حرکات نظامی در زندان‌ها رویه فرهنگی را در پیش بگیریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران نیز در این دیدار گفت: کتاب مجموعه‌ای از ارزش‌های فرهنگی و شخصیتی ملت است و در اثر دوری از این عنصر مهم فرد و جامعه دچار هر نوع آسیبی می‌شود.
محمد اسماعیل با اشاره به نقش کتاب در آینده تربیتی زندانیان ابراز داشت: زندان علاوه بر اینکه محلی برای دور نگاه داشته شدن اشرار از جامعه و محل کیفر اعمال مجرمانه است، نگاه تربیتی نیز داد و با همکاری با امور زندان‌ها بتوانیم به هدف نهایی خود که همان تربیت و انسان‌سازی است برسیم.
مدیر کل امور زندان‌های مازندران نیز با اعلام اینکه در نظام اسلامی هدف زندانبان اصلاح و بازسازی جسم و روح است، متذکر شد: مبنای کار ما در اینجا حرکت فرهنگی است و یکی از اهدافی که ما دنبال می‌کنیم شرکت زندانیان در برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی است.
حسین غفاریان اذعان  داشت: بارها در بازدیدهای شبانه از آسایشگاه زندانیان دیده شد که برخی از آنان با وجود نور کم سالن در شب مشغول مطالعه هستند و حتی برخی از آنان  مشغول حفظ کردن قرآن هستند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول