اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

سند تحول بنیادین چراغی روشن به علم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش130 راهکار در آن گنجانده شده و چراغ روشن به یک نگاه علمی است.

سند تحول بنیادین چراغی روشن به علم است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد فتحی ظهر امروز در همایش معاونان ابتدایی اداره‌های کل‌ آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: تأکیدهایی که امام خمینی (ره) نسبت به مسائل آموزش ابتدایی داشتند، وارد مراحل جدیدی شده و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در بحث اینکه دست‌اندرکاران، مسئولان و سیاست‌گذاران به این برسند که باید نگاه ویژه به آموزش ابتدایی داشته باشند.
وی بیان داشت: توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در زمینه تحصیل، تذهیب و ورزش داشتند، وزیر آموزش و پرورش به آن اهتمام دارند و در این زمینه 40 هزار نیروی ابتدایی و تربیت بدنی به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شد.
فتحی افزود: رونمایی از سند تحول بنیادین به یک تعبیر قانون اساسی وزارت آموزش و پرورش است و 130 راهکار در این سند گنجانده شده که چراغ روشن به یک نگاه علمی است.
وی تصریح کرد: در شورای معاونان و مشورتی، نگاه به استان کرمان، مبتنی بر واقعیت موجود است.
فتحی عنوان کرد: نخستین مدرسه در شمال استان تا جنوب استان یک هزار و 100 کیلومتر فاصله دارد و بسیاری از دانش‌آموزان شهرها راحت‌تر هستند که به استان‌های دیگر مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت دانش‌آموزی در استان کرمان کم و پراکنده هستند، علاوه بر اینکه در استان کرمان مشکلات فراوان و متعددی داریم.
فتحی گفت: در کنار این مسائل، چالش‌ها را به فرصت‌ها بدل کرده‌ایم و شاهد رشد شاخص‌های آموزشی در استان کرمان هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در استان نگاه ما واقع‌بینانه است، یک نسخه را نمی‌‌توانیم برای کل استان در نظر بگیریم، باید برنامه‌های متفاوت داشت و سعی کرد تا مصداقی حرکت کنیم.
وی بیان داشت: باید به ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی توجه کنیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا از فرصت‌ها نهایت استفاده را برد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول