اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح واکسیناسیون تب‌برفکی

100 هزار رأس دام استان مرکزی واکسینه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از واکسیناسیون بیش از 100 هزار رأس دام سبک و سنگین استان بر علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

100 هزار رأس دام استان مرکزی واکسینه می‌شوند
سیدسعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مرحله بیست و پنجم طرح سراسری تب برفکی از 10 دی ‌ماه به صورت همزمان در شهرهای مختلف استان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی با اشاره به مشارکت 70درصدی بخش خصوصی در اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح به مدت 31 روز کاری و با همکاری بخش خصوصی به اجرا گذاشته می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به مایه‌کوبی 100 هزار و 50 رأس دام بر علیه بیماری تب برفکی گفت: از این تعداد 885 هزار رأس دام سبک و 165 هزار رأس دام سنگین است.
حسینی بیان داشت: اعتبار مورد نیاز این طرح از محل طرح توسعه خدمات روستایی و عشایری تامین می‌شود که برای دامداران رایگان است.
وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون تب‌برفکی در سال جاری یک بار به اجرا درآمد، تصریح کرد: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در چند سال‌ اخیر در دستور کار دامپزشکی قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی در کاهش بیماری داشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با تاکید بر اینکه بیماری تب‌برفکی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده تولیدات دامی است، گفت: بیماری تب برفکی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده سرمایه‌ها و تولیدات دامی است که نخستین بیماری دامی در جدول مبارزه با بیماری‌های دام محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ح30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول