اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی اراک:

طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در اراک آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی اراک از اجرای فاز 25 طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی خبر داد.

طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در  اراک آغاز شد
سیروس سلمان‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح از دو روز گذشته آغاز و حد‌اکثر به مدت 30 روز کاری اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف کنترل و پیشگیری بیماری تب برفکی به اجرا در می‌آید که طی آن 40 هزار گاو و گوساله و 80 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسینه خواهند شد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک با بیان اینکه این طرح با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی اجرا می‌شود، بیان داشت: در راستای اجرای این طرح کانون‌های بیماری، حوزه‌های قرنطینه و واحد‌های پر تراکم در اولویت قرار دارند.
سلمان‌نژاد ادامه داد: بیماری تب برفکی یک بیماری فوق‌العاده مسری بوده که عامل آن ویروس است که در شرایط عادی (طبیعی) نشخوار کنندگان را در مدت زمانی کوتاه بیمار می‌سازد.
وی پیدایش بثورات دهانی و تاول‌هایی در دهان، ناحیه پستان و بین سم‌ها را از علائم این بیماری برشمرد و گفت: این بیماری ضمن آلوده کردن دام‌های اطراف خود در مدت زمانی کوتاه می‌تواند منطقه‌ای را آلوده سازد.
سلمان‌نژاد اذعان داشت: این بیماری در بین بیماری‌های واگیردار معضلی بزرگ در جهان محسوب گشته و از پر ضررترین بیماری‌های واگیردار است.
انتهای پیام/ن30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول