اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علیه بیماری تب مالت صورت گرفت؛

واکسیناسیون 26 هزار راس دام سبک و سنگین در محلات

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی محلات از واکسیناسیون بیش از 26 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در نیمه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون 26 هزار راس دام سبک و سنگین در محلات
عباس رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر بیماری تب مالت در جمعیت دامی شهرستان محلات کنترل شده و اقدامات دامپزشکی در راستای پیشگیری و ریشه کنی این بیماری است.
وی تصریح کرد: در صورت همکاری سایر ادارات و ارگان‌های متولی و کنترل تردد دام از طریق مبادی ورود و خروجی استان و رعایت ضوابط بهداشتی و مقررات دامپزشکی توسط دامداران می‌توان امیدوار بود که در چند سال آینده این بیماری مشترک از جمعیت دامی و جمعیت انسانی حذف شود.
رئیس شبکه دامپزشکی محلات خاطر نشان کرد: در این مدت همچنین 40 هزار و 282 واکسن آبله، شاربن و تب مالت علیه بیماری‌های دامی سبک و سنگین واکسیناسیون صورت گرفته است.
رادمهر با اشاره به مایه‌کوبی سگ‌ها علیه بیماری هاری گفت: در شش ماه سال جاری 225 قلاده سگ گله و سگ نگهبان شرکت‌ها، کارخانجات و منازل علیه بیماری هاری واکسینه شده‌اند.
وی بیان کرد: بخشی از اقدامات دامپزشکی از جمله واکسیناسیون سگ‌های نگهبان، آموزش دامداران در رابطه با نحوه تماس با حیوانات وحشی و ناقل بیماری، اصلاح جایگاه نگهداری دام‌ها و توزیع بروشور و پمفلدهای آموزشی بین روستاییان و شهروندان منطقه منجر به کاهش چشمگیر هاری در این شهرستان شده است.
رادمهر اظهار داشت: در طول سال جاری هیچگونه هاری گزیدگی در جمعیت انسانی از طرف مراکز بهداشتی شهرستان به این شبکه گزارش نشده است.
رئیس شبکه دامپزشکی محلات با اشاره به جوجه‌ریزی‌های انجام شده گفت: در شش ماهه سال جاری در 73 واحد مرغداری شهرستان یک میلیون و 450 هزار و 500 قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته و 8 میلیون دز واکسن طیور از طریق اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی در اختیار واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان با اولویت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار گرفته است.
رادمهر با بیان اینکه در سه سال اخیر هیچ گونه کانون آنفلوآنزای فوق حادی در این شهرستان گزارش نشده است، افزود: میزان جوجه‌ریزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از  25 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول