اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی گیلان خبر داد:

فعالیت 76 گروه واکسیناسیون دامی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی گیلان از فعالیت 76 گروه واکسیناسیون دامی در این استان خبر داد.

فعالیت 76 گروه واکسیناسیون دامی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، محمد ابراهیمی عصر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد دامپروری در این شهرستان به خبرنگار فارس بیان داشت: در حال حاضر 76 گروه در زمینه واکسیناسیون دامی در گیلان فعالیت دارند که از این تعداد، 34 گروه دولتی و 42 گروه بخش خصوصی هستند.
وی بیماری‌های شاربن، تب برفکی، آکالاکسی، پاستورلوز، شاربن علامتی و قانقاریا را از مهم‌ترین بیماری‌های دامی استان اعلام کرد.
ابراهیمی با اشاره به کاهش موارد مثبت بیماری هاری در بین دام‌های استان بیان داشت: در سال جاری چهار شهرستان رشت، تالش، ماسال و فومن به عنوان کانون این بیماری انتخاب شدند و به دام‌های این مناطق واکسن هاری نشخوار کنندگان تزریق شده است.
وی ادامه داد: هاری از جمله بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده و برای انسان بسیار خطرناک است.
این مسئول، سمپاشی گاوها برای ریشه کن کردن عامل بیماری تب خونریزی کریمه کنگو را از دیگر اقدام‌های مهم دامپزشکی گیلان در سال جاری دانست.
وی کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی، تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی و کنترل و قرنطینه دام‌های بیمار را از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی اعلام کرد.
ابراهیمی با اشاره به حضور مستمر دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی در دامداری‌های نقاط مختلف استان در طول سال خاطرنشان کرد: کاهش تلفات دامی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از دام به انسان مرهون تلاش‌های دامپزشکان و فعالیت‌های همه جانبه سازمان دامپزشکی است.
به گفته وی، در حال حاضر 91 مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید یک میلیون و 773 هزار و 650 قطعه در هر دوره، 17 واحد جوجه‌کشی با ظرفیت تولید 24 میلیون و 505 هزار قطعه در هر دوره و یک واحد مرغ مادر تخم‌گذار در استان فعالیت دارند.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی گیلان به فعالیت 72 مرکز خدمات‌درمانی دامی در استان اشاره کرد و افزود: 60 داروخانه دامی، یک بیمارستان دامپزشکی و چهار آزمایشگاه دامپزشکی در استان فعالیت دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول