اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

واکسیناسیون یک میلیون نوبت سر دام عشایر خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسیناسیون یک میلیون و 40 هزار نوبت سر دام عشایر استان طی سال جاری خبر داد.

واکسیناسیون یک میلیون نوبت سر دام عشایر خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده شنبه‌شب در جمع پرسنل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اهمیت اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی و مبارزه با انواع بیماری‌ها در حفظ سلامت عشایر اظهار داشت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و بیماری‌های دامی نظیر تب برفکی، آبله، شاربن و بروسلوز صورت گرفته است.
وی با اشاره به توزیع 2 هزار و 841 لیتر سم رایگان بین عشایر استان تصریح کرد: در این راستا  تعداد 210 هزار نوبت سر دام و 177 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام علیه انگل‌های خارجی بدن تحت سم‌پاشی قرار گرفته است.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به درمان 36 هزار راس انواع دام عشایر، هدف از انجام این اقدامات را حفظ و حراست سرمایه دامی عشایر و جلوگیری از بروز بیماری‌های  واگیردار در بین جمعیت دامی استان عنوان کرد .
قربان‌زاده با اشاره به ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی در میادین عرضه دام زنده، گفت: باید ساماندهی این میادین مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی به دلیل مرزی بودن و همجواری با کشور افغانستان در معرض ورود دام آلوده قرار دارد و باید نسبت به ساماندهی این مسئله در استان با همکاری مسئولان، اقدام جدی صورت گیرد.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود:‌ نامه‌ای از دامپزشکی کشور به ادارات آمده که با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته و وجود نواقص عمده در مجموعه‌ کشتارگاه‌های سطح کشور باید اقدامات جدی در راستای بهبود وضعیت بهداشتی این مجموعه صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول