اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد

آغاز واکسیناسیون تب‌برفکی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: عملیات واکسیناسیون تب‌برفکی در دامداری‌های روستایی و عشایری آذربایجان غربی آغاز شده است.

آغاز واکسیناسیون تب‌برفکی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از دامپزشکی آذربایجان غربی، شهرام دیلمقانی اظهار داشت: با اجرای این برنامه و با به کارگیری 56 اکیپ بخش غیردولتی، تعداد 440 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در دو هزار و 200 واحد اپیدمیولوژیک علیه بیماری تب‌برفکی مایه‌کوبی می‌شوند.
وی افزود: مرحله دوم طرح واکسیناسیون واگیر و همگانی سال 90 همزمان در جمعیت دامی (گاو، گوساله، گاومیش) استان علیه بیماری تب‌برفکی از این هفته در تمام دامداری‌ها و روستاهای سطح استان انجام می‌شود.
دیلمقانی گفت: در این راستا دامپزشکی استان این اقدام را در قالب خرید خدمات بخش غیردولتی با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال در کنار فعالیت بخش دولتی به طور رایگان به اجرا در آورده است.
وی اضافه کرد: واکسیناسیون مرتب و دوره‌ای جمعیت دامی حساس کشور یکی از برنامه‌های کنترل بیماری فوق‌العاده مسری و خطرناک تب برفکی است.
دیلمقانی گفت: واکسیناسیون تب برفکی در دامداری‌های استان 25 تا 40 روز به طول می‌انجامد.
وی ادامه داد: مرحله نخست مایه‌کوبی دام‌های استان در مرداد و شهریور امسال به اتمام رسیده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین از انجام 73 هزار و 451 آزمایش تشخیص بیماری‌ها و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
دیلمقانی افزود: در این راستا  25 هزار و 730 آزمایش سرولوژی دام، 33 هزار و 254 آزمایش سرولوژی طیور، 693 آزمایش آنالیز شیمی، شش هزار و 954 کشت میکروبی، 17 آزمایش سم‌شناسی، سه هزار و 447 آزمایش انگل شناسی و سه هزار و  356 آزمایش pcr انجام شد.
وی اظهار داشت: این آزمایشات در راستای تشخیص انواع بیماری‌های مربوط به دام، طیور، آبزیان، عوامل میکروبی آلوده‌کننده مواد غذایی، نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده‌های دارویی در مواد غذایی مورد مصرف مردم، انجام شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول