اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی اداره‌‎کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

5 پروژه آبرسانی در کیار در دست اجراست

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی اداره‌‎کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر پنج پروژه تامین آب برای توسعه باغات در روستاهای منطقه مشایخ از توابع شهرستان کیار در دست اجراست.

5 پروژه آبرسانی در کیار در دست اجراست
مسعود میرزاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت:  در حال حاضر پروژه تامین آب روستای باجگیران در سطح 300 هکتار با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در دست اجراست.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه تاکنون 800 میلیون تومان هزینه در بر داشته است، گفت: با اجرای این طرح 60 نفر بهره‎مند خواهند شد.
میرزاخانی افزود: برای تکمیل این پروژه به بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تحقق این اعتبار این پروژه در سال 92 به پایان می‌رسد.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در صورت تامین اعتبار به میزان 500 میلیون ریال پروژه تامین آب روستای رحیم آباد در سطح 60 هکتار تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد و 40 نفر از این پروژه بهره مند می‌شوند.
میرزاخانی گفت: پروژه‌های تامین آب در روستاهای دره عشق، دورک و آبشاران سفلی تمام شده است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان داشت: در روستای جوزستان پروژه احداث کانال برای توسعه زراعت در سطح 10 هکتار با 30 نفر بهره‌بردار به پایان رسیده است، همچنین مرمت و بازسازی قنات در روستای دوپلان در سطح 25 هکتار برای توسعه باغات این روستا نیز به پایان رسیده است.
میرزاخانی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق اعتبار لازم تا پایان سال‌جاری طرح تامین آب روستای رحیم آباد به بهره‌برداری می‌رسد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی و باغداری در این استان، گفت: استان چهارمحال و بختیاری از جمله مناطق کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‎شود و دارای ۱۶ قله مرتفع با ارتفاع بیش از 3 هزار و ۵۰۰ متر مربع است، به علت ماهیت کوهستانی مرتفع، که در مسیر بادهای مرطوب سیستم‌های مدیترانه‌ای قرار داشته و موجب صعود و تخلیه بار این سامانه‌ها می‌شود، این استان دارای بارش نسبتاً مناسب است.
میرزاخانی با بیان اینکه غالبا در مناطق مرتفع نوع بارش به صورت برف است و وجود ارتفاعات پوشیده از برف یکی از ویژگی‌های اقلیمی این استان است، گفت: ریزش‌های جوی و برف و باران در کوه‌های بختیاری منشاء سرشاخه‌های رودخانه کارون و زاینده رود هستند، این منطقه با وجود مساحت کم 10 درصد از منابع آب کشور را در اختیار دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول