اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت دهه فجر

3 طرح آبرسانی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر امسال سه طرح بزرگ آب و فاضلاب در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

3 طرح آبرسانی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود
اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اجرای پروژه آبرسانی به شهرهای اردل و ناغان و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هفشجان از جمله این طرح‌ها به‎شمار می‎رود.
وی از صرف هزینه 100 میلیارد ریالی به‌منظور اجرای این سه پروژه خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ساکنین شهرهای اردل و ناغان تا افق 20 ساله از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
یزدانی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هفشجان را از دیگر این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: تاکنون اعتباری افزون بر 60 میلیارد به‌منظور اجرای این پروژه هزینه شده است که با بهره‌برداری از آن 50 هزار نفر جمعیت ساکن در شهرهای هفشجان، طاقانک و روستاهای سیرک و نوآباد از مزایای این طرح بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به میزان مصرف آب خانگی شهرهای این استان قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: تا پیش از اجرای این قانون مصرف آب شرب خانگی در این استان 640 لیتر در شبانه‌روز بود که بعد از اجرای آن این میزان مصرف با 15.2درصد کاهش به 543 لیتر در شبانه روز رسیده است.
وی میزان مصرف آب تجاری چهارمحال و بختیاری قبل از اجرای این قانون را 207 لیتر در شبانه‌روز دانست و افزود: بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها این میزان مصرف با 15 درصد کاهش به 176 لیتر در شبانه روز رسید.
یزدانی به مصرف چهار هزار و 950 لیتر در شبانه روز آب صنعتی در این استان قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: بعد از اجرای این قانون میزان مصرف یاد شده با 43.7 درصد کاهش به 4 هزار و 223 لیتر در شبانه روز رسیده است.
وی میزان مصرف آب اداری چهارمحال و بختیاری قبل از اجرای قانون هدف‌مندی یارانه‎ها را 2 هزار و 680 لیتر در شبانه روز اعلام و تأکید کرد: بعد از اجرای قانون یاد شده این میزان مصرف با 20.3 درصد کاهش به 2 هزار و 136 لیتر در شبانه روز رسید.
یزدانی میزان مصرف آب در سایر بخش‌های چهارمحال و بختیاری قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را 4 هزار و 281 لیتر در شبانه روز اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از اجرای قانون یاد شده این میزان مصرف با 12.9درصد کاهش به 3 هزار و 728 لیتر در شبانه روز رسیده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول