اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌ جاری

تاسیسات آبرسانی روستایی هرمزگان شناسنامه‌دار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از شناسنامه‌دار شدن تمام تاسیسات آبرسانی این شرکت تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

تاسیسات آبرسانی روستایی هرمزگان شناسنامه‌دار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامحسین محمدی صبح امروز طی نشستی در ارتباط با عملکرد دستگاه‌ها پیرامون صرفه‌جویی گفت: در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های برق در تاسیسات سرچاهی در سال جاری تمام تاسیسات و تابلوهای برق و تاسیسات آب و فاضلاب روستایی در سطح استان خازن‌گذاری شده است.
به گفته وی پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها این شرکت با هدف کاهش هزینه‌های جاری خود علاوه بر خازن‌گذاری تابلوها اقدام به جایگزینی تعداد 10 دستگاه تابلو برق (سافت استارت) هوشمند به جای تابلوهای ستاره مثلث قدیمی کرد که تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف برق داشته است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: در راستای جلوگیری از هدررفت و سرریز آب مخازن، این معاونت تعداد 10 دستگاه (RF) کنترل از راه دور سطح آب خورشیدی نیز در تابلوهای برق نصب کرده است.
وی با اشاره به تهیه 50 درصد از شناسنامه تاسیسات در شبکه‌های زیر پوشش اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری شناسنامه تمام تاسیسات آبرسانی روستایی در هرمزگان تهیه شود.
محمدی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مناسب تمام تابلوهای برق با قدمت بالا از شبکه‌های آب شرب جمع‌آوری می‌شود.
به دلیل پایین بودن میانگین بارندگی‌ در هرمزگان، این استان از جمله استان‌های خشک و کم‌آب کشور محسوب می‌شود هر چند که در سال‌های اخیر سیاست‌گذاری‌ها به سوی ایجاد آب شیرین‌کن‌ها برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای هرمزگان سمت و سو داده است اما کماکان مسئولان به امر صرفه‌جویی هر چه بیشتر تاکید دارند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول