اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهاوند در مجلس:

سد گرین نهاوند 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: سد گرین به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان همدان 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سد گرین نهاوند 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مهدی سنایی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات سد گرین نهاوند اظهار کرد: سد گرین به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان همدان  در حال حاضر 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی از اهمیت ایجاد سد گرین بر روی رودخانه گاماسیاب نهاوند خبر داد و گفت: با ایجاد سد گرین عملاً کم‌آبی و خشکسالی از نهاوند رخت برمی‌بندد و کشاورزان مشکل کم‌آبی  یا بی‌آبی نخواهند داشت.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از دیگر اهداف ایجاد سد گرین را کنترل سیلاب‌ها، تأمین آب شرب و کشاورزی، توسعه شیلات، توسعه کشاورزی، توسعه صنعت و زیرساخت‌های آن و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار در نهاوند به ویژه در بین کشاورزان دانست.
وی بیان داشت: برای این پروژه با طول تاج611 متر از ابتدای فعالیت تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشته است که تاکنون 5 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
سنایی افزود: حجم مخزن سد گرین 120 میلیون متر مکعب آب خروجی از رودخانه و چشمه اصلی گاماسیاب نهاوند است در حالی‌که سالانه بیش از 520 میلیون مترمکعب از نهاوند خارج می‌شود.
وی از احداث سه کیلومتر جاده و 40 متر تونل در کنار این پروژه خبر داد و تصریح کرد: برای این پروژه یک هزار متر احداث تونل نیاز است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: از سد گرین در نهایت مقدار 5 میلیون مترمکعب آب شرب برای شهر نهاوند و روستاها تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین تأمین 5 میلیون مترمکعب آب برای مصارف صنعتی، تأمین مقدار 35 میلیون متر مکعب آب برای اراضی پایین‌دستی و تأمین 25 میلیون مترمکعب آب برای اراضی دشت خزل از دیگر مزایای ایجاد این سد به شمار می‌رود.
سنایی در پایان از تخصیص مبلغ 9 میلیارد تومان در سال 91 برای ادامه فعالیت ساخت این پروژه از محل منابع ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه طی شش سال 200 میلیارد تومان مورد نیاز است که نیازمند عزم جدی مسئولان است.
انتهای پیام/ی20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول