اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان پاکدشت صورت گرفت

ثبت نام 11 هزار دانش آموزان پاکدشتی در آزمون پیشرفت تحصیلی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش نظری و مهارتی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت از برگزاری چهارمین دوره آزمون پیشرفت تحصیلی ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 11 هزار دانش آموزان پاکدشتی در برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی ثبت نام کردند.

ثبت نام  11 هزار دانش آموزان پاکدشتی در آزمون پیشرفت تحصیلی
غلامعلی خانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: چهارمین دوره آزمون پیشرفت تحصیلی ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان برگزار شد.
معاون آموزش نظری و مهارتی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت افزود: آزمون پیشرفت تحصیلی به ابتکار مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت امسال برای چهارمین سال پیاپی با هدف کلی سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسه‌ی نتایج حاصله با هدف ‌های آموزشی از پیش تعیین شده، به منظور تصمیم گیری در این باره که آیا فعالیت‌های آموزشی معلم و کوشش‌های یادگیری دانش آموزان به نتایج مطلوب انجامیده یا خیر و همچنین تقویت بنیه علمی و آماده سازی دانش آموزان برای شروع امتحانات پایان ترم برگزار می شود.
وی در ادامه عنوان کرد: طراحی سوالات این آزمون به همت سرگروههای درسی از کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی و همچنین دبیران برجسته شهرستان صورت می پذیرد و ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی اعم از پایه های سوم و چهارم ابتدایی و تمامی پایه های مقطع راهنمایی و پایه های اول و دوم و سوم نظری است که خوشبختانه بعد از سه دوره برگزاری، با تجربیات ارزنده ای که به دست آمده است هم اهداف آن کاملا برای دانش آموزان، دبیران و کادر مدرسه تبیین شده است.
خانی تاکید کرد: در حال حاضر از جایگاه علمی ویژه ای برخوردار است به نحوی که بعد از بازدید این آزمون و بازخورد آن، توسط کارشناسان و سیاست گزاران آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مورد تایید قرار گرفته و امسال برای اولین بار این طرح آموزشی که از شهرستان پاکدشت کلید خورد به کل شهرستانهای استان تهران تعمیم یافته و در مقطع متوسطه این آزمون به صورت هماهنگ برگزار می شود که افتخاری برای شهرستان پاکدشت محسوب می شود.
معاون آموزش متوسطه شهرستان پاکدشت همچنین بیان داشت: نخستین مرحله این آزمون آذر ماه برگزار شده و دومین مرحله آن هفته آخر فروردین سال 91 برگزار می شود و یکی از مهمترین مسائلی که در طرح سئوالات این آزمون مورد توجه قرار گرفته این است که این سئوالات برای تمام پایه و مقاطع از کتابهای درسی سال جاری طرح می شود.
وی همچنین با اشاره به موفقیت این طرح افزود: ابتکار آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، در آزمون پیشرفت تحصیلی، به استان تهران رسید.
معاون آموزش نظری و مهارتی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در پایان تصریح کرد: تا کنون 11 هزار و 945 نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی در این آزمون ثبت نام و شرکت کرده اند که بعد از آزمون علاوه بر کارنامه هر دانش آموز که گزارش کاملی از عملکرد وی ارائه می نماید و گزارش مدیریتی نیز در اختیار مدیر مدرسه قرار می گیرد که در واقع سطح علمی هر آموزشگاه را نیز در شهرستان نسبت به سایر آموزشگاه ها مشخص می کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول