اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مقام معظم رهبری:

پیشرفت‌های بندر بوشهر تحسین‌ برانگیز است

خبرگزاری فارس: مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی گفت: پیشرفت‌های بندر بوشهر نسبت به چهار سال قبل، قابل توجه و تحسین برانگیز است.

پیشرفت‌های بندر بوشهر تحسین‌ برانگیز است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سردار سرلشگر یحیی رحیم صفوی که در راس هیئتی متشکل از 65 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی و دانشکده فرماندهی و ستاد و به عنوان استاد این گروه دانشجویی از بندر بوشهر بازدید می‌کرد، توسعه صورت گرفته در این بندر را گسترده و عظیم خواند و با تشکر از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، وی را فردی خردمند، مومن و شجاع با عملکردی بسیار موفق در توسعه و پیشرفت بندر معرفی کرد.
وی همچنین با تقدیر از همکاری مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی در جریان این بازدید دانشجویی، ضمن اشاره به رقابت اقتصادی موجود میان بنادر حاشیه خلیج‌فارس گفت: با وجود توسعه انجام شده در بندر بوشهر و سایر بنادر کشور، هنوز نسبت به بنادر کشورهای جنوبی خلیج فارس فاصله داریم که امیدوارم این فاصله بین شمال و جنوب به‌ ویژه با حمایت‌ها و برنامه‌های دولت کمتر شود.
صفوی خاطر نشان کرد:‌ اگر دولت ما یک راهبرد دریایی و استراتژی بحری، آن هم به صورت 20 ساله تنظیم کند بسیاری از مسائل کنونی قابل حل است.
مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: ما طولانی‌ترین ساحل در خلیج‌فارس را از دهانه فاو تا خلیج گواتر به طول حدود ۲ هزار و 25 کیلومتر در دست داریم و سواحل شمالی خلیج‌فارس نیز هم از نظر شکل و هم از نظر عمق آب از کیفیت بهتری نسبت به سواحل جنوبی برخوردار هستند که این نکته ضرورت نگاه ویژه به تدوین راهبرد دریایی را دوچندان می‌کند.
همچنین در حاشیه این بازدید به منظور آشنایی و فراگیری روش‌های اصولی و استانداردهای بین‌المللی فرماندهی عملیات اطفای حریق در هنگام مقابله با حریق، مانور عملیاتی آتش‌نشانی با عنوان "اصول فرماندهی در صحنه عملیات" در بندر بوشهر برگزار شد.
مسئول آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اعلام این مطلب گفت: اجرای عملیات موفقیت‌آمیز در مهار آتش‌سوزی، نیاز به،به‌کارگیری سیستم مدیریتی موثر و استفاده از مهارت‌های یک فرمانده عملیات کارآزموده و قوی دارد.
محمد شفیعی اظهار داشت: در هر شغل و حرفه‌ای انجام صحیح وظایف محوله، دستیابی به بیشترین راندمان کاری و استفاده بهینه و کارآمد از منابع و امکانات موجود، همواره از دغدغه‌های مدیریتی است و موضوع فرماندهی عملیات آتش‌نشانی نیز از این قضیه مستثنی نیست.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در عملیات آتش‌نشانی، توجه به حفظ سلامت و ایمنی افراد در اولویت است، باید تمام برنامه‌ریزی‌ها حول ایمنی و حفظ جان افراد طرح‌ریزی شود.
شفیعی ضمن اشاره به حضور هیئت کارشناسی منتخب سازمان بنادر و دریانوردی که برای آموزش و ممیزی نحوه اجرای مانور به بوشهر اعزام شده بودند، اضافه کرد: فراگیری روش‌های استاندارد تشکیل مدیریت بحران، مقابله با شرایط اضطراری و اجرای سیستم فرماندهی حادثه در بنادر، استفاده از اصل ارتباطات در اجرای عملیات، نحوه صحیح مدیریت آبرسانی و لوله کشی به محل حادثه، فراگیری روش‌های اصولی مشارکت تمام واحدهای عملیاتی بندر برای اجرای وظایف محوله و به‌کارگیری تجهیزات و نیروهای مؤثر عملیاتی در اجرای وظایف اطفای حریق از جمله اهداف این مانور بودند که با موفقیت مورد تمرین قرار گرفتند.
وی در پایان ضمن تقدیر از تمام واحدهای حاضر در عملیات یادآور شد: ادارات گارد، امور بندری، تجهیزات و قسمت HSE بندر بوشهر همکاری و مشارکت موثری در برگزاری این مانور داشتند.
انتهای پیام/آ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول