اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معاونت فنی و مهندسی شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری:

تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان 21 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس معاونت فنی و مهندسی شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیکی 21 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر لردگان خبر داد.

تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان 21 درصد پیشرفت دارد
محمود صفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 58 درصد از جمعیت شهری این استان تحت پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب قرار دارد.
وی افزود: مصمم هستیم تمامی شهرهای این استان را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دهیم که این امر مستلزم تخصیص اعتبار لازم است.
صفاری در ادامه از آغاز عملیات احداث مخزن 4 هزار متر مکعبی آب در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: برای ساخت این مخزن تاکنون 150 هزار متر مکعب خاکبرداری در دل سنگ انجام شده است.
کارشناس معاونت فنی و مهندسی شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تکمیل این مخزن 9 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد، گفت: با بهره‌برداری از این مخزن در دو سال آینده آب مورد نیاز شهروندان در درازمدت ذخیره و توزیع خواهد شد.
وی در خصوص منبع تامین آب این مخزن،گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 3 هزار و 500 متر خط انتقال آب با قطر 35 میلیمتر از محل تاسیسات چشمه برم تا مخزن اجرا خواهد شد که آب مورد نیاز این مخزن از این محل تامین خواهد شد.
صفاری با بیان اینکه برای اجرای این خط انتقال نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه خواهد شد، گفت: حصارکشی محل این تاسیسات در چشمه ماری از دیگر اقدامات است که در حال انجام است.
وی در ادامه از پیشرفت 20 درصدی ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر بن در این استان خبر داد و گفت: این تصفیه خانه که از نوع لجن فعال هوادهی ممتد است در زمینی به مساحت پنج هکتار بنا شده است و قادر خواهد بود در شبانه روز 3 هزار و 500 متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند.
صفاری از صرف هزینه 72 میلیارد ریالی برای احداث این تصفیه خانه خبر داد و گفت: برای تکمیل این تصفیه خانه تا مرحله بهره‌برداری 80 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح تا افق 25 سال برای جمعیتی افزون بر 20 هزار نفر طراحی شده است، افزود: برای شهر بن تاکنون پنج کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب اجرا شده که بخشی از آن به‌وسیله حفر تونل تا ارتفاع 15 متر است.
این مسئول افزود: برای شهر بن مجموعا لازم است 51 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شود تا این شهر به‎طور کامل تحت پوشش این خدمات قرار بگیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول