اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه استان مرکزی:

بیداری اسلامی یادآور نامه امام خمینی(ره) به گورباچف است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه استان مرکزی گفت: ارسال پیام امام(ره) به میخائیل گورباچف به منظور اعلام آمادگی حوزه‏های علمیه تشیع برای پاسخگویی به نیازهای فکری و اعتقادی نسل معاصر نگاشته شد که امروز بیداری اسلامی در جهان یادآور این نامه است.

بیداری اسلامی یادآور نامه امام خمینی(ره) به گورباچف است
نادر مقدسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت سالروز ارسال پیام تاریخی امام(ره) به گورباچف با تاکید بر اینکه ارسال این پیام از مهم‌ترین اقدامات سیاسی در دهه‌های اخیر بود که موجب تأثیرگذاری بر حیات بشری در حوزه‌های گوناگون شد، اظهار کرد: در نخستین روز سال 1989 میلادی ـ 11 دی 1367 ـ نامه معروف و تاریخی امام‌خمینی(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس‌جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم انتشار یافت.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سیاسی در دهه‌های اخیر که موجب تأثیرگذاری بر حیات بشری در حوزه‌های گوناگون شد، ارسال این پیام به میخائیل گورباچف بود که با طرح اندیشه دینی در میان جهانیان، یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را رقم زد.
دبیر حزب موتلفه استان مرکزی ادامه داد: نامه تاریخی امام(ره) در شرایطی خطاب به رهبر شوروی سابق نگاشته شده بود که تحلیلگران سیاسی نظاره‌گر تجدید نظرطلبی و آغاز تحولات دنیای کمونیسم بوده، ولی قادر به اظهار نظر در این باره نبودند.
مقدسی بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی نه تنها اظهار نظر صریح درباره تحولات جهان کمونیست کرد بلکه فرمود "از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جست‌وجو کرد."
مقدسی با تاکید بر اینکه این نامه در شرایطی منتشر شد که اتحاد جماهیر شوروی هنوز به عنوان یک مجموعه پابرجا و جنگ سرد خاتمه نیافته بود، گفت: این نامه در شرایطی نوشته شد که دیوار برلین به عنوان نماد جدایی شرق و غرب، فرو نریخته بود و حاکمیت کمونیسم بر قانون اساسی شوروی و بر مقدرات مردم در جمهوری‌های این کشور، هنوز برقرار بود، با این حال امام خمینی(ره) در نامه عبرت‌آموز خویش به گورباچف از صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم سخن به میان آورد و وی را از روی آوردن به غرب برای حل مشکلات اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی برحذر داشت.
وی ادامه داد: با ابلاغ و آشکار شدن مضمون نامه امام(ره) رهبران شوروی مبهوت،‌ ناظران بین المللی شگفت‏زده و تحلیل‏‌گران رسانه‏‌های گروهی جهان غافلگیر و متحیر شدند.
دبیر حزب موتلفه استان مرکزی با اشاره به اینکه این نامه بر خلاف عرف دیپلماسی رایج بین‌الملل به رشته تحریر درآمده بود، بیان کرد: محور اصلی‏ این پیام دعوت موکد از رهبری اتحاد جماهیر شوروی برای آشنایی با معارف بلند توحیدی و اسلامی به عنوان یگانه راه خروج از مشکلات پیچیده آن کشور و هشدار نسبت به عواقب مخاطره‏آمیز گرفتار آمدن در دام تمدن پوشالی غرب بود.
مقدسی افزود: این نامه مهم و تاریخی در راه ابلاغ ندای فطرت و پیام توحید، بیان غنی دین مبین اسلام و آمادگی حوزه‏های علمیه تشیع برای پاسخگویی به نیازهای فکری و اعتقادی نسل معاصر نگاشته شد که امروز بیداری اسلامی در جهان یادآور این نامه است.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول