اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی:

‌بیداری اسلامی ‌حاصل پیام انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) بیداری اسلامی را حاصل پیام انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: پیام انقلاب حاکم کردن معنویت توام با عدالت در ارتباطات جهانی است.

‌بیداری اسلامی ‌حاصل پیام انقلاب اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی ساعتی پیش در مراسم تجدید میثاق وزیر امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با امام راحل (‌ره) با ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی سیاسی و اجتماعی و در گام سوم یک انقلاب تاریخی با یک پیام روشن برای همه دنیا بود و نتیجه آن پیام بیداری معنویت در جهان بود.
تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) افزود: انقلاب‌ها در علوم اجتماعی ابعاد مختلفی دارند، برخی از انقلاب‌ها علاوه بر تغییرات سیاسی، نهادهای اجتماعی را نیز دست‌خوش تغییر می‌دهند و فراتر از تبدیل یک نظام سیاسی به نظام سیاسی دیگر هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعضی از انقلاب‌ها یک انقلاب سیاسی هستند که تنها تغییراتی در نظام‌های سیاسی آنها ایجاد می‌شود و انقلاب‌های این چنینی یک حرکت و خروش اجتماعی است و منجر به تغییر ساختار سیاسی و مدیران سیاسی می‌شود.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: خیلی از افراد خواستند مشروطه را انقلاب مشروطه بدانند و دلیل آن این بود که در درون خود تغییراتی بنیادی ایجاد کرد و افراد دیگری را به همراه خود به صدر آورد و تعریف دیگری را از منزلت اجتماعی ارائه کرد.
فرزند یادگار امام راحل با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 قطعا انقلاب سیاسی و اجتماعی بود و منزلت‌های اجتماعی را به شدت دست‌خوش تغییر قرار داد و نظام سیاسی گذشته را از لحاظ مفهومی، مصداقی و ساختاری تغییر داد. 
وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب تاریخی نوع دیگری از انقلاب‌ها است، عنوان کرد: انقلاب‌های تاریخی فراتر از مرزهای جغرافیایی پیام دارند و انقلاب‌های فرانسه، آمریکا و شوروی از آن جمله هستند.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به بیداری اسلامی تاکید کرد: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه حاصل پیام انقلاب اسلامی است و این انقلاب‌ها و خیزش‌های اسلامی مانند همه امور اگر مراقبت نشوند، از درون دچار آفت می‌شوند.
وی در ادامه انتخابات مصر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما اخیرا شاهد برگزاری انتخابات در مصر و پیروزی طیف‌های اسلامی بودیم و اگر سلفی‌گری و یا طالبانی‌گری این حرکت را از آن خودش کند، این انقلاب‌ها به بی‌راهه می‌روند. 
تولیت آستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه انقلاب اسلامی که ریشه در تفکرات امام راحل دارد، دوام و ثبات خود را در تعادل می‌داند، خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد به بار نشستن پیام تاریخی انقلاب امام (ره) در کشورهای اسلامی هستیم.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی اظهار داشت: جهان اسلام اگر می‌خواهد این مسیر را ادامه دهد باید از افراطی‌گری که آفت بیداری اسلامی است، بپرهیزد.
فرزند یادگار امام با بیان اینکه امروز بازتاب پیام تاریخی انقلاب امام (ره) و ملت ایران در دنیا دیده می‌شود و نشانه‌های آن بیداری اسلامی، بیداری مسحیت و بالاتر از همه بیداری معنویت در جهان است، تاکید کرد: پیام انقلاب اسلامی حاکم کردن این معنویت توام با عدالت در ارتباطات جهانی است و ما روزهای بسیار بزرگی را پیش رو داریم و روزهای بزرگی را نیز پشت سرگذاشتیم‌ و سال جاری سال استثنایی در طول چند دهه اخیر در جهان اسلام بود. 
‌انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول