اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و شاعر اصفهانی:

جهانی شدن ادبیات بیداری اسلامی در گرو گسترش صنعت ترجمه است

خبرگزاری فارس: نویسنده و شاعر اصفهانی گفت: جهانی شدن ادبیات بیداری اسلامی نیازمند به وجود آمدن نهضت ترجمه و گسترش تبادل نظر بین شاعران ایران و جهان است.

جهانی شدن ادبیات بیداری اسلامی در گرو گسترش صنعت ترجمه است
خسرو شاه‎علی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پدید آمدن بیداری اسلامی در دهه‎های اخیر و اضافه شدن بحثی به نام ادبیات بیداری اسلامی به حوزه شعر و ادبیات اظهار داشت: در تاریخ ادبیات هیچ وقت نمی‎شود یک تعریف جامع از ادبیات داشت و این عدم تعریف واحد از ادبیات هیچ‌گاه نقطه ضعف نیست، زیرا ادبیات و زیر شاخه‎های آن در حال گسترش هستند و ادبیات در ادوار مختلف تعریف متفاوت و وسیع‎تری به خود می‌گیرد.
وی افزود: ادبیات پایداری شاید نتواند یک جنبش بزرگ را در جهان به وجود بیاورد، اما می‎تواند نیروی محرکی برای بیدار کردن تمام مسلمانان جهان باشد.
نویسنده و شاعر اصفهانی با بیان اینکه ادیبان ایرانی باید در این راستا فعال‎تر باشند، گفت: شاعران و نویسندگان ایرانی باید ادبیات مقاومت و پایداری را گسترش دهند و به مخاطبان خود ارائه دهند و با پرهیز از شعار در ادبیات بیداری،  در گسترش این شاخه از ادبیات در جهان کوتاهی نکنند، زیرا جوهره ادبیات عاری از شعار است.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‎توان ادبیات بیداری اسلامی را از شعار دور کرد و آن را به سمت و سوی هنر سوق داد، بیان داشت: شاعران عرصه ادبیات پایداری و بیداری اسلامی باید انسان‎های معتقد به این عرصه باشند و این ادبیات را با جان و دل خود پذیرفته باشند تا بتوانند اصل بیداری اسلامی را به شیوه غیرمستقیم و هنرمندانه بیان کنند.
شاه‎علی راهکار معرفی اشعار ادیبان ایرانی به جهان را مستلزم فعال‎تر شدن نهضت ترجمه دانست و تصریح کرد: به وجود آمدن نهضت ترجمه سبب می‎شود تا ادبیات بیداری اسلامی به مخاطبان جهانی معرفی شود، چرا که باید ادبیات بیداری اسلامی جهانی شود و روابط بین‎الملل می‎تواند در معرفی ادبیات بیداری اسلامی شاعران ایرانی به جهان  تأثیرگذار باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول