اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام طائب در دانشگاه فردوسی مشهد:

فتنه 88 چاشنی انفجار بیداری اسلامی بود / ابعاد 9 دی به مرور زمان نمایان می‌شود

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام طائب با بیان اینکه فتنه 88 چاشنی انفجار بیداری اسلامی بود، گفت: ابعاد 9 دی به مرور زمان نمایان می‌شود.

فتنه 88 چاشنی انفجار بیداری اسلامی بود / ابعاد 9 دی به مرور زمان نمایان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،ْ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در سلسله نشست‌های سیاسی پرسمان تحلیل‌گران ویژه فعالان بسیج دانشجویی در محل دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: بزرگداشت حماسه نهم دی همانند بزرگداشت حماسه عاشورا است و هم‌چون عاشورای حسینی که دارای آثار ماندگار و بالنده‌ای جهت بهره بردن و درس گرفت است، آثاری از خود به جای می‌گذارد که در آینده تاریخ برای همگان نمایان و آشکار می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همان‌طور که بسیاری از مردمی که در زمان تحقق حماسه عاشورا می‌زیستند نمی‌توانستند اهمیت و اثرگذاری ممتد آن در طول تاریخ را درک کنند، در رابطه با حادثه نهم
دی‌ماه نیز با گذشت زمان عظمت و ضربات آن به دشمنان اسلام و انقلاب آشکارتر می‌شود.
وی با ذکر این مطلب که هر اندازه از حماسه 9دی ماه فاصله می‌گیریم ابعاد جدیدی از این فرایند درک می‌شود گفت: بر اساس بررسی‌ها و نگاهی که در ابتدای فتنه 88 از این مسئله وجود داشت این فتنه را به عنوان اقدامی جهت سرنگونی نظام معرفی می‌شد اما امروزه این برداشت مطرح است که فتنه 88 به دلایل مهم‌تری از این و در جهت ممانعت از صدور انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته بود.
وی موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران را آرزوی بزرگان دین عنوان کرد و اظهار داشت: چشیدن لذت پیروزی حق بر باطل در ایران و منطقه  و تحقق عدالت اسلامی و همچنین درک و مشاهده ثمرات استقلال و خوداتکایی که در جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست چیزی است که در تمام طول تاریخ هرگز اتفاق نیفتاده و بزرگان دین همواره به آن به عنوان یک آرزو نگاه می‌کردند.
این پژوهشگر در همین رابطه خاطرنشان کرد: شعار صدور انقلاب اسلامی ایران به تمام دنیا از جانب رهبر و معمار آن از همان ابتدای پیروزی انقلاب موجبات ایجاد نگرانی و توجه دشمنان اسلام و عدالت در دنیا نسبت به ایران را فراهم کرد.
فتنه 88 چاشنی انفجار بیداری اسلامی بود
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اظهار داشت: شکست فتنه 88 در جمهوری اسلامی ایران که خود دشمنان بر روی آن تبلیغات کرده بودند سبب بیداری ملت‌های آزاده دنیا شد و به آنان نشان داد که می‌توان بر استکبار و شیطان بزرگ فائق آمد.
وی در همین رابطه ادامه داد: به زمین خوردن دشمن در جریان شکست فتنه 88 به مردم کشورهایی که به این نتیجه رسیده بودند که امریکا دشمن منافع آنان است اما راجع به امکان شکست آن تردید داشتند اثبات کرد که پیروزی و غلبه بر دشمن مستکبر و آمریکا امکان پذیر است.
استاد حوزه و دانشگاه شکست فتنه 88 را دارای آثار متعددی عنوان کرد و اظهار داشت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق، ایجاد موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان و همچنین تقدیم شهدای بحرینی در راه آزادی و بیداری از جمله برکات و آثار شکست فتنه سال 88 جمهوری اسلامی ایران است.
 طائب بیداری ملت‌های منطقه و ایفای موفق نقش جمهوری اسلامی را پاداش صبر و استقامت ملت ایران در برابر استکبار عنوان کرد و گفت: به پاس صبر و استقامت ملت ایران در جریان فتنه 88، خداوند هدیه‌ای در قالب موج بیداری اسلامی و در نمونه عملی آن گرفتن هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا را به مردم و جمهوری اسلامی عطا کرده است.
وی این را آغاز هدایای الهی به جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و افزود: خداوند اموری را برای ما مقدر کرده است و با وجود بار مسئولیت دنیا بر دوش جمهوری اسلامی ایران باید با صبر و تقوا و استقامت در برابر مشکلات سخت پیش رو در این راه مقابله کنیم.
 
انقلاب اسلامی پرچم عدالت با شاخصه‌های اسلام ناب است
طائب بزرگ‌ترین دغدغه دشمنان اسلام و ایران را محقق شدن بارانداز تعیین شده از جانب امام در راستای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: پرچمی که رهبر انقلاب آن را به وسیله تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بلند کرده بود پرچم عدالت و بازسازی و احیای اسلام ناب است.
وی افزود: اسلام ناب در شاخص‌های خود مردم را نسبت به این‌که مکاتب دیگر مدعی ایجاد عدالت دروغی هستند و مدعیان عدالت که خود را مظهر آن می‌دانند دروغ‌گویانی بیش نیستند، آگاه کرد و این پرچم احیاگر مفاهیم ناب اسلام است که به فراموشی سپرده شده بودند.
استاد حوزه و دانشگاه صاحب اصلی این پرچم را حضرت بقیه‌الله معرفی کرد و گفت: صاحب اصلی این پرچم به طور مطلق حضرت
بقیه‌الله بوده و از همین رو امام راحل زمینه را برای آمدن و احیای اسلام ناب اماده کرده بود و به همین جهت هر اقدامی که در این زمینه از سوی ایشان انجام گرفت برای تحقق عدالت در تمام دنیا لازم است.
وی تهدید اصلی برای دشمنان را حضرت بقیه‌الله عنوان نمود و اظهار داشت: امروز ما در شرایط مسامحه و ارتباط با تمام دنیا به سر
می‌بریم اما دشمنان می‌دانند که صدور انقلاب به کشورهای استکباری آن‌ها چه خطراتی در بر دارد و حضرت بقیه‌الله را تهدید اصلی علیه خود قلمداد می‌کنند.
روز قدس بال صدور انقلاب است
طائب روز قدس بال صدور انقلاب معرفی کرد و اظهار داشت: وحدت مسلمانان جهان در روز قدس و در راستای ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم و ضدیت با یهود در شرایط معنوی و روزه داری ماه مبارک رمضان دشمن را متوجه این نکته می‌سازد که انقلاب اسلامی ایران نه تنها برای ایران بلکه متعلق به تمام جهان و ملت‌های آزاده دنیا است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول