اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران خبر داد

بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با عنوان بیداری اسلامی در تبریز

خبرگزاری فارس: مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران از بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با عنوان بیداری اسلامی در تبریز خبر داد.

بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با عنوان بیداری اسلامی در تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشراسلامی، عشرت شایق در دیدار اعضای ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز با بیان اینکه این تابلو فرش به همت کمیسیون حقوق بشر اسلامی و با مشارکت هنرمندانی از تبریز و سردرود در تبریز بافته می‌شود، اظهار داشت: برای بافت این تابلو فرش رایزنی‌های اولیه با دکتر ولایتی و دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی انجام پذیرفته است و قرار شده پس از تهیه نقشه این فرش توسط هنرمندان بزرگ تبریز و تایید آن توسط دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با برگزاری مراسمی در تبریز رونمایی شود.
وی با بیان اینکه بافت تابلو فرش"بیداری اسلامی " با همکاری ده‌ها تن از اساتید بافندگی و گره‌های شهروندان تبریزی و سردرودی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تابلو فرش و قالی در ایران به‌عنوان هنر و صنعت شناخته شده است و این کالای نفیس تجاری و هنری در واقع سفیر فرهنگی کشورمان در جهان محسوب می‌شود.
دبیر ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی با بیان اینکه در این تابلو فرش لوگوی سازمان‌ها و مراکز مشارکت‌کننده همچون مجمع جهانی بیداری اسلامی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، مرکز ملی فرش ایران، شهرداری و شورای اسلامی شهر سردرود، دانشگاه‌های استان، سازمان بازرگانی استان، اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان‌قالی و ... در نقشه آن به کار گرفته می‌شود، افزود: تلاش شده ضمن اینکه آیاتی در متن تابلو فرش گنجانده شود مفاهیم و بیانات مقام معظم رهبری نیز در مورد بیداری اسلامی در قالب تابلو فرش نیز عرضه شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول