اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه امروز شورای شهر مشهد

لایحه تسهیلات خارجی خط 2 قطار شهری مشهد تصویب نشد

خبرگزاری فارس: در جلسه امروز شورای شهر مشهد، دو فوریت لایحه تسهیلات خارجی در احداث خط 2 قطار شهری مصوب نشد.

لایحه تسهیلات خارجی خط 2 قطار شهری مشهد تصویب نشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای شهر مشهد که ظهر امروز در تالار شورای شهر مشهد برگزار شد اخذ تسهیلات مالی خارجی برای احداث خط 2 قطار شهری در دستور کار قرار گرفت که در این راستا و پس از بررسی‌های صورت گرفته اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به یک فوریت این دستور رای دادند.
بر اساس این لایحه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز خط 2 قطار شهری مشهد نسبت به استفاده از تسهیلات مالی خارجی اقدام کند.
همچنین به استناد ماده 5 قانون حمایت از سامانه‌های ریلی درون شهری، شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر مشهد بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مذکور را در سررسید تعهد و تضمین می‌کند.
در ادامه این جلسه علنی شورای شهر مشهد هوشنگ خندان‌دل معاون حمل و نقل شهرداری مشهد در ارتباط با ضرورت دو فوریت تسهیلات خارجی در احداث خط 2 قطار شهری مشهد اظهار داشت: در استفاده از منابع خارجی، گردش کار در دولت ایجاد شد که از مدت‌های قبل و در مرحله مجوز قانونی ماده 62 محاسبات عمومی اجرای آن صادر شد.
معاون حمل و نقل شهرداری مشهد در ادامه به متن لایحه شهرداری مشهد برای دریافت تسهیلات خارجی اشاره کرد و گفت: در متن لایحه مقدار مبلغ پیشنهاد شده برای احداث خط 2 قطار شهری مشهد مبلغی به میزان 278 میلیون یورو  مطرح شده است.
وی اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه و پس از بررسی با یک فوریت این طرح موافقت کردند و مقرر شد که در جلسه علنی آینده شورا این طرح در دستور کار قرار گیرد.
همچنین در ادامه اعضای شورای شهر لایحه انتشار اوراق اجاره به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تملک املاک و اراضی در طرح بهسازی و نوسازی بافت قدیم آبکوه، پلاک 176 و املاک مسیر کمربندی جنوبی و ایستگاه‌های خط 2 قطار شهری به مبلغ 4 هزار میلیارد ریال را مورد بررسی قرار دادند.
در نهایت و پس از اعلام نظرات موافق و مخالف‌، به دلیل شفاف نبودن این لایحه به تصویب اعضای شورای اسلامی نرسید و مقرر شد شهرداری مشهد در ارتباط با این لایحه بررسی‌های لازم را با ارائه جزئیات در ظرف مدت یک هفته انجام دهد و آن را به شورا به منظور نتیجه گیری نهایی ارائه دهد.
تعیین نماینده در هیئت حل اختلاف از دیگر موضوعات و دستور
کارهای امروز جلسه شورای شهر بود که بر این اساس و با نظر اکثریت اعضای شورا، عباس شیرمحمدی رئیس شورا اسلامی شهر مشهد انتخاب شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول