اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابتکاری جدید در ارومیه

پرداخت تسهیلات بلاعوض ازدواج در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر کانون ازدواج آسان ارومیه گفت: تسهیلات بلاعوض برای امر ازدواج جوانان در ارومیه با همت خیران پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات بلاعوض ازدواج در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فراز غفارزاده شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات جوانان تشکیل شد، اظهار داشت: ازدواج هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان اعم از دختران و پسران قلمداد می‌شود، لذا برای رفع معضل فوق این کانون راه‌اندازی شد به طوری که برای هر مراسم از مرحله عقد تا برپایی جشن 3 تا 4 میلیون تومان هزینه می‌شود فقط 350 هزار تومان از جوانان اخذ می‌شود بقیه مبلغ توسط مسئولان کانون برای امور مختلف پیرامون عروسی زوجین هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای تیر ماه امسال تا ابتدای ماه محرم برای 219 زوج مراسم برپا شده، تصریح کرد: این مبالغ توسط یک خیر برجسته در تهران، سایر افراد نیکوکار و متمول هزینه می‌شود هیچ وقت مبالغ هزینه شده از زوجین مطالبه نمی‌شود به طوری که مفاهیمی مانند بازپرداخت و بدهی به کانون یا مواردی از این قبیل معنایی ندارد به معنای واقعی کلمه خدمات این کانون بلاعوض محسوب می‌شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: برای اینکه زوج‌های جوان از خدمات این کانون بهره‌مند شوند ابتدا برای ثبت‌نام مبلغ 350 هزار تومان پرداخت می‌‌کنند نصف مبلغ از عروس و نصف دیگر از داماد اخذ می‌شود بقیه مبالغ توسط حامی کانون و خیران تأمین می‌شود.
غفارزاده گفت: خدماتی مانند لباس عروس با مدل‌های روز، پیرایش عروس، ماشین عروس، تزئین ماشین، کارت دعوت، فیلمبرداری توسط آقا و خانم، سفره عقد، اجرای عقد و ثبت رسمی، مشاوره قبل و بعد ازدواج، اعطای وام خودرو، ماشین عروس تالار و... ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: سه نوع میوه با کیفیت مرغوب و دو نوع شیرینی برای 100 نفر مهمان به طور رایگان ارائه می‌شود، ولی اضافه مهمان بیش از 100 نفر، هر نفر 2 هزار تومان برای تأمین میوه، شیرینی و کارت عروسی و ماشین عروس از زوج‌ها دریافت می‌شود.
مدیر کانون ازدواج آسان ارومیه عنوان کرد: امروزه عروس و دامادها طبق تاریخ تولد شمسی یا میلادی مهریه تعیین می‌کنند بر این اساس چنانچه زوجین 14 سکه بهار آزادی به نیت 14 معصوم مهریه تعیین کنند امور ثبت رسمی ازدواج رایگان انجام می‌شود چرا که هم‌اکنون این کار با صرف مبلغی حول و حوش 150 هزار تومان صورت می‌گیرد.
غفارزاده تصریح کرد: کانون در سایر استان‌ها تالار دارد، ولی در ارومیه این امکان فراهم نیست؛ اما در این زمینه هم خدمت ارائه می‌شود هم‌اکنون اغلب تالارهای ارومیه با نصف قیمت در اختیار کانون است، 50 درصد کرایه تالار کانون و 50 درصد هم داماد پرداخت می‌کند.
این مسئول اهتمام استانداری و شهرداری برای رفع چالش مذکور خواستار شد و گفت: اگر فضای مناسب در اختیار کانون قرار دهند از محل اعتبارات کانون محل فوق برای مراسم‌ها آماده شده در قالب 350 هزار تومان به جوانان ارائه می‌شود.

* کانون ازدواج آسان برای جهیزیه نوعروسان برنامه دارد
مدیر کانون ازدواج آسان ارومیه با بیان اینکه با دریافت مبلغی به میزان 930 هزار تومان 11 قلم وسیله ارائه می‌شود، ادامه داد: یخچال 15 فوت، اجاق گاز پنج شعله فر، ماشین لباسشویی، فرش شش متری، سرویس چینی آرکوپال، سرویس قاشق و چینی، سرویس کارد آشپزخانه، زودپز و اطو برقی ارائه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی جهیزیه 2 میلیون و 700 هزار تومان است یک سوم آن از زوج جوان دریافت شده مابقی آن حامی کانون تامین می‌کند همچنین کالاهای متنوعی در ستاد تامین جهیزیه موجود است.
این مسئول با بیان اینکه به زوج‌های جوان وام پرداخت می‌شود، ادامه داد: مبلغ 500 هزار تومان به مرد و 500 هزار تومان به زن وام بدون بهره پرداخت می‌شود به طوری که مشمولان این طرح باید سه ماه از تاریخ ازدواج‌شان گذشته باشد، لذا فقط سند ازدواج و چک داماد به عنوان وثیقه اخذ می‌شود ماهانه 33 هزار تومان بازپرداخت آن است.
غفارزاده با بیان اینکه مجوز این طرح آبان ماه اخذ شد، اذعان داشت: تاکنون بیش از 10 فقره تسهیلات بانکی پرداخت شده به طوری که تا پایان سال جاری برای حدود 100 نفر وام پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ن10/م2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول